تبیان، دستیار زندگی

شجاعی قهرمان شد، جهانبخش نه!

لژیونرهای فوتبال ایران، یکشنبه شب مهمی را در تیم‌های خود پشت سر گذاشتند. در هفته بیست و هفتم لیگ روسیه، آمکار در حضور 19 دقیقه‌ای سعید عزت‌اللهی که از دقیقه 71 وارد میدان شد، مقابل توسنو به پیروزی 2 بر صفر رسید. آمکار با این برد 31 امتیازی شد و در رده سیزدهم قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شجاعی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، در هفته بیست و هشتم سوپر لیگ یونان، آ.ا.ک آتن در غیاب مسعود شجاعی که نیمکت‌نشین بود، مقابل لوادیاکس به پیروزی 2 بر صفر رسید. آ.ا.ک آتن با این برد 66 امتیازی شد و با فاصله در صدر سوپرلیگ یونان قرار گرفت و عنوان قهرمانی را دو هفته مانده به پایان لیگ به خود اختصاص داد. در دیگر دیدار این رقابت‌ها، المپیاکوس در حضور 90 دقیقه‌ای کریم انصاری فرد و 76 دقیقه‌ای احسان حاج‌صفی میهمان آپولون بود و با یک گل مغلوب شد. المپیاکوس با این باخت با 54 امتیاز در رده سوم باقی ماند.
در لیگ بلژیک هم، شارلوا در حضور 18 دقیقه‌ای کاوه رضایی که از دقیقه 72 وارد میدان شده بود، مقابل خنت به پیروزی 2 بر 1 رسید. شارلوا با این برد 30 امتیازی شد ولی همچنان در رده ششم قرار دارد.
اما در فینال جام حذفی هلند، آلکمار در دیدار مقابل فاینورد متحمل شکست سنگین 3 بر صفر شد و از کسب عنوان قهرمانی باز ماند. علیرضا جهانبخش در این مسابقه، 90 دقیقه در ترکیب آلکمار حضور داشت اما در امر گلزنی ناکام بود و در دقیقه 43 یک کارت زرد هم دریافت کرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هم در اینستاگرام خود خبر داده بود که بازی جهانبخش در فینال جام حذفی هلند را از نزدیک تماشا می‌کند‌.
پس از این بازی، فان دن برون، سرمربی آلکمار دلیل شکست‌شان را عملکرد ضعیف برخی از بازیکنانش عنوان و آنها را سرزنش کرد: «شکست اصلاً خوب نیست. مخصوصاً که در فینال باشد. در این بازی برخی از بازیکنان در سطح خودشان ظاهر نشدند. بازیکنان اصلی ما عملکرد خوبی نداشتند و این باعث شکست ما شد و دلیل شکست‌مان گروهی نبود.»
گفتنی است در مرحله نیمه نهایی جام حذفی قطر، الدحیل موفق شد با نتیجه پرگل 6 بر یک الغرافه را درهم بکوبد و راهی فینال شود. در این بازی مهدی طارمی و وسلی اسنایدر حضور داشتند که طارمی توانست در دقیقه 1+90 از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را جبران کند. یاران ژاوی و پورعلی گنجی هم موفق شدند در یک بازی سخت و در ضربات پنالتی الریان را مغلوب کنند و فینالیست شوند.
منبع: روزنامه ایران