تبیان، دستیار زندگی

گردنکشی در برابر نیروی انتظامی قابل قبول نیست

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به‌تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت در داخل کشور گفت: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به‌عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب نشینی‌ها تعجب می‌کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آملی لاریجانی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی‌های مربوطه در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی‌سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت اقدام نیروی انتظامی در چارچوب شرع و قانون تصریح کرد: نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند. در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست که پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد، زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت تعامل قوا در تأمین امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور، معاون اول خود را مأمور تهیه طرحی برای پیشبرد این امر کرد. وی با گرامیداشت روز سپاه هم خطاب به اعضای سپاه گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است.
منبع: روزنامه ایران