تبیان، دستیار زندگی

صدور سالانه 5/2 میلیون گواهی پزشکی قانونی

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: این سازمان سالانه 5/2 میلیون نظریه و گواهی پزشکی برای کمک به محاکم قضایی صادر می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عبدالرزاق برزگر
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه حمایت، عبدالرزاق برزگر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر اظهار کرد: در پزشکی قانونی شخص علاوه بر صلاحیت، باید در کار، جدیت و تحمل نیز داشته باشد.
وی افزود: ‌هم‌اکنون برای جذب و نگهداری پزشک در این سازمان مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه مصوب شده است با همکاری دانشگاه‌ها، نیروی مورد نیاز به صورت تعهد خدمت جذب شود.
قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: بر اساس الگوی مصوب در پزشکی قانونی بیش از هفت هزار و 300 پست سازمانی وجود دارد که در زمان حاضر کمتر از 2 هزار نفر به‌ صورت رسمی و پیمانی در این سازمان مشغول به فعالیت هستند و بیش ‌از پنج هزار پست آن فاقد نیرو است. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان بوشهر، برزگر با اشاره به نیاز سازمان پزشکی قانونی به تامین 2 هزار نیروی فنی و تخصصی پزشک و کارشناس بیان کرد: زمینه جذب دانش‌آموختگان رشته پزشکی به منظور اشتغال در سازمان پزشکی قانونی فراهم است. قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین از صدور سالانه 5/2 میلیون نظریه و گواهی پزشکی برای کمک به محاکم قضایی، از سوی این سازمان خبر داد.


بررسی تمام پرونده‌های کیفری و جرایم، با نظریه پزشکی قانونی

در این مراسم، رییس‌کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: کمتر پیش می‌آید یک قاضی نظریه پزشکی قانونی را در صدور آرای خود لحاظ نکند.
علی جمادی افزود: تمام پرونده‌های کیفری و جرایمی که علیه اشخاص وجود دارد، با نظریه پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد زیادی از پرونده‌های مطرح‌شده در دادگستری، نیازمند نظر کارشناسی پزشکی قانونی است، در برخی شهرستان‌های استان بوشهر، هنوز اداره پزشکی قانونی وجود ندارد.
رییس‌کل دادگستری استان بوشهر، نظارت در هر حوزه را موجب بهبود کیفیت امور و ارتقای عملکرد دانست و بیان کرد: در سازمان پزشکی قانونی نیز در حوزه‌هایی که نیاز به نظارت بیشتر و مستمر است، باید این امرمهم مد نظر قرار گیرد.
در این آیین، دکتر شیث امینی به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر معرفی و از خدمات دکتر محمود منتظری قدردانی شد. 
منبع: روزنامه حمایت