تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید احمد عنایتی

از حضور او در حوزه کمتر از یکسال می‌گذشت؛ قبل از آنکه سه حرف فقه را بیاموزد، یك حرف عشق را آموخت. گرچه الفبای فقه را هم نخواند ولی کتاب عشق را به پایان رسانید و بدین سان او از همان نقطه شروع کرد که پدر آغازگر آن بود و به همانجا رسید که پدر رسیده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید احمد عنایتی
طلبه شهید احمد عنایتی فرزند شهید محمدحسین، در سومین روز از سال 1346در گلپایگان و در خانواده‌ای روحانی متولد شد.

در دامان تربیت ایمانی
وی دوران کودکی را در دامان مادری باایمان و تحت تربیت شایسته پدری روحانی و مبارز گذراند و با سعی و تلاشی وافر در دوره تحصیل موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. جسم و جان شهید عنایتی، حقیقتا آمیخته به معنویات بود و همواره او را به سوی کمال و سعادت اخروی سوق می‌داد.

افتخار عضویت در لشکر مخلص خدا
عشق و دلباختگی اش به نظام اسلامی، باعث شد تا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، به عضویت بسیج در آید و خدمت به اسلام و مسلمین را پیشه خود سازد. وی فردی متقی و پرهیزکار بود و لحظات تنهایی خود را به مناجات عارفانه با معشوق پیوند می‌داد.

علم و عمل را با هم آمیخت
پس از شروع جنگ تحمیلی، به پیروی از آرمان برادر شهیدش حمید، عازم جبهه کردستان شد و در حالی که مشغول نبرد با دین ستیزان بود، خبر شهادت پدر بزرگوارش را دریافت کرد و پس از آن با شور و اشتیاقی مضاعف، با ورود به حوزه علمیه ملا جعفر و تحصیل معارف الهی،راه پدر را پیش گرفت.

در بخشی از مناجات این شهید والامقام با معبود خویش می‌خوانیم؛ «الهی هر که به تو امیدوار بود نجات یافت و  هرکس از تو نومید شد،لذت مناجات را از او گرفتی و او را خوار کردی، الهی بریدن از همه چیز و گرویدن به تو نهایت آرزوی من است ؛ الهی ما را قدرتی ده که بتوانیم با نفسمان مبارزه کنیم و کاری را انجام دهیم که رضای تو در آن است.ما را از خود دور نکن که هر کس از تو دور شد هلاک شد».

شلمچه، زمین برخاستن بود!
و سرانجام در تاریخ 20/10/65 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه بود که این جوان برومند اسلام، دعوت حق را لبیک گفت و میهمان برادر و پدر شهیدش در عرش اعلی شد و پیکر پاکش در کنار پیکر مطهر پدر گرامیش در بهشت زهرا(س) برای همیشه آرام گرفت.




منبع: خبرگزاری رسمی حوزه