تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

سربلند در کنکور الهی

همه جهد و کوشش برخی ها این است که در آزمون های دنیوی پیروز باشند و گوی سبقت را از دیگران بربایند؛ حالا این آزمون در عرصه مال و ثروت باشد یا پست و مقام یا شهرت و محبوبیت یا هر چیز دیگری، در اصل قضیه چندان تفاوتی نمی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید طلبه محمدرضا قرائیان
شهدا نیز اهل رقابت و مسابقه دادنند، اما از جنس دیگری. آنان گرچه بی ادعا و مخلصانه در میادین ظاهر می شدند اما در رقابت هایی ، بر روی سکو می رفتند که کمتر کسی را حتی یارای شرکت در مراحل ابتدایی آن بود. آری! بی جهت نبوده که گفته اند « آن گاه که شیپورهای جنگ نواخته شد، مرد از نامرد شناخته می شود»

شهید طلبه محمدرضا قرائیان از این دسته انسان هایی بود که با خودسازی و خوب بندگی کردن توانست، در کنکور بزرگ الهی، جزو برگزیدگانی باشد که سال های سال است مومنانی از جامعه اسلامی مان به حالشان غبطه می خورند چه آن که پیر و مرادمان فرمود« شهید نظر می کند به وجه الله»

 این شهید بزرگوار گرچه نه روز قبل از قیام تاریخ سال 15 خرداد سال 42 به دنیا آمد، اما بهتر و بیشتر از هر کسی، پیام این حادثه انقلابی را دریافت کرد چه آن که با پشت پا زدن به دنیا و ما فیها، مسیر شهادت و سیر الی الحق را برای خود برگزید.

وی تحت سرپرستی و تربیت شایسته والدین مؤمن خویش، دوران تحصیل ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد. در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی بود که ضمن برپایی تظاهرات دانش آموزی،با پخش اعلامیه و نوارهای سخنان امام خمینی(ره) خدمات ارزنده‌ای در جهت به ثمر رساندن انقلاب ایفا کرد

شهید قرائیان پس از پیروزی انقلاب نیز ضمن تلاش و فعالیت در جهت تسخیرلانه جاسوسی آمریکا همواره در تمامی صحنه‌های جهاد با مستکبران حضور داشت. وی با ابراز لیاقت و شایستگی به عنوان رئیس بسیج و مسئول کتابخانه مسجد موسی بن جعفر(ع) انتخاب شد و گام های شایسته‌ای را جهت نشر فرهنگ اسلام برداشت. همچنین علاوه بر حضور فعال در بسیج، به عنوان مربی امور تربیتی مدرسه راهنمایی شهید مفتح به نحوی شایسته انجام وظیفه کرد و در همین مسیر، شاگردان صالح و شایسته‌ای را تربیت نمود.

 او به واقع عاشق سرور و ومولایش حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بود و ضمن پیروی از راه سالار شهیدان(ع)، مداومتی چشمگیر بر خواندن زیارت عاشورا و ذکر مصیبت ایشان داشتت. وارستگی ، اخلاص، مداومت در انجام امور عبادی، کمک به مستمندان و ... از جمله ویژگی های بارز این سالک الی الله و عارف پرهیزگار بود که با شروع جنگ تحمیلی و باز شدن درب های شهادت ، زمینه پرواز خویش را به سوی معبود فراهم کرد.

در بخشی از دست نوشته‌های این شهید عزیز می‌خوانیم:
«بدانیم که در محضر الهی هستیم و در حال امتحان، خدا کند كه از این امتحان مؤمن بیرون بیائیم. حالا که پای امتحان است از خدا بخواهیم که رو سفید بیرون بیاییم. آری عرصه امتحان اکنون است، امتحان من و شما، تا ببینیم کداممان در محضر الله و در پیشگاه محمد و آل محمد(ص) و در حضور مادر دل شکسته سادات، فاطمه زهرا(س) روسفید بیرون می‌آئیم.»

شهید محمدرضا قرائیان، پس از شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. وی پس از سه سال حضور متناوب در جبهه، سرانجام در آخرین اعزام خویش در 27/8/1362 با حضور در عملیات ظفرمندانه والفجر4، در منطقه عملیاتی پنجوین، جان خویش را نثار سرور و سالار شهیدان جهان ابا عبدالله الحسین(ع) نمود. پیکر پاک و مطهر این عزیز جاوید، بعد از نه سال به آغوش خانواده باز گشت و در گلزار بهشت زهرا(س) آرامید.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه