تبیان، دستیار زندگی

بهای بهشت در نگاه طلبه شهید

«جز تذکری که نمی‌دانم لیاقت آن را دارم یا نه، سخنی ندارم و آن این است که علم را خوب تحصیل کنید و عمل خود را خوب تهذیب کنید و آنچه اهمیت دارد عمل است که بهشت را به ما کنتم تعملون می دهند نه به ما کنتم تعلمون.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید احمد ممیوند
این‌ها بخشی از وصیت نامه طلبه شهید احمد ممیوند است که خطاب به خانواده و دوستانش نگاشته و از این رهگذر، رمز موفقیت آدمی را در این دنیا تحصیل و تهذیب و خالص کردن کارها برای رضای خدا دانسته است.

سال 1341 در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را با موفقیت سپری کرد و به اخذ دیپلم اقتصاد موفق شد.

آخرین سال تحصیل در دوره متوسطه را سپری می‌کرد، انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و بدین سان او در راهپیمایی‌ها وتظاهرات علیه رژیم ستمشاهی فعالیت چشمگیری داشت. پس از پیروزی انقلاب، تقدیر چنان بود که در سال 61 پدر خویش را از دست دهد و البته یکسال پس از آن نیز تنها برادرش به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

بیست سال بیشتر نداشت که به علت اشتیاق در نشر فرهنگ اسلامی برای فراگیری علوم حوزوی راهی شهرستان قم شد و در مدرسه امام محمدباقر(ع) ثبت نام کرد.

پس از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت به عنوان امام جماعت مسجد گلدسته، بر حجم فعالیت‌های خود افزود و در راه بیداری جوانان به تبلیغ پرداخت. شهید ممیوند خود عضو بسیج مسجد بود و از طریق همان پایگاه به دفعات متعدد به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد.

ثمره ازدواجش دو فرزند دختر است که در قسمتی از وصیتنامه‌اش آنان را به ثابت قدمی در انجام وظیفه و فرایض دینی و خارج نشدن از طریق حق و خود سازی توصیه نموده است.

شهید ممیوند، پس از بارها حضور موثر در جبهه‌های نور علیه ظلمت در سی و یکم خرداد ماه سال 66 در عملیات نصر و در منطقه عملیاتی ماووت عراق بر اثر موج گرفتگی به لقاءالله رسید و پیکر مطهرش در امامزاده عباس چهاردانگه در دل خاک آرام گرفت.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه