تبیان، دستیار زندگی

آیا میگو غذای سالمی است؟

وقتی رژیم داریم میگو بخوریم؟

میگو یکی از بهترین انتخاب‌های غذای دریایی در تمام دنیاست. میگو کم کالری، تقریباً بدون چربی، سرشار از پروتئین و منبع خوبی از مواد معدنی است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میگو
میگو کلسترول نسبتاً بالایی دارد اما کلسترول غذایی برای بیشتر افراد ارتباطی با ریسک بیماری‌های قلبی ندارد. بنابراین از لحاظ تغذیه‌ای میگو می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. اما وقتی صحبت از میزان مصرف میگو می‌شود، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشید.

ارزش غذایی میگو

میگو یکی از کم چربی‌ترین پروتئین‌هاست. یک وعده‌ی 100 گرمی میگو چیزی حدود 100 کالری، کمتر از یک گرم چربی، کمتر از یک گرم کربوهیدرات و 24 گرم پروتئین دارد. سلنیوم برای متابولیسم هورمون تیروئید و ساختن DNA لازم بوده و می‌تواند مانند یک آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کند.
میگو، علاوه بر سلنیوم منبعی از ویتامین‌های B، فسفر، کولین، مس، یُد، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است.

آیا کلسترول میگو مضر است؟

میگو به خودی خود یک غذای پُرپروتئین و کم کالری است. خوردن غذاهای کم کالری و پُرپروتئین برای کاهش وزن مفید است اما طرز تهیه‌ی میگو نکته‌ی بسیار مهمی است. مثلاً اگر میگو را سرخ کنید، کالری آن به 242 می‌رسد که از دو برابر کالری میگوی پخته شده یا بخارپز شده نیز بیشتر است

تا چند سال پیش مصرف غذاهایی که کلسترول بالایی دارند، مانند میگو و تخم مرغ، مضر تلقی شده و ریسک فاکتوری برای بیماری‌های قلبی معرفی شده بودند؛ اما تحقیقات در سال‌های اخیر نشان داد کلسترول موجب بیماری‌های قلبی نمی‌شود. آیا این بدان معناست که شما می‌توانید هر چقدر بخواهید کلسترول غذایی مصرف کنید؟ کارشناسان همچنان توصیه می‌کنند کلسترول باید در حد اعتدال مصرف شود و در یک رژیم غذایی متعادل همراه با میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، بنشن و حبوبات، پروتئین کم چرب و چربی‌های سالم قرار بگیرد.

چطور میگو را به طور سالم مصرف کنیم؟

میگو به خودی خود یک غذای پُرپروتئین و کم کالری است. خوردن غذاهای کم کالری و پُرپروتئین برای کاهش وزن مفید است اما طرز تهیه‌ی میگو نکته‌ی بسیار مهمی است. مثلاً اگر میگو را سرخ کنید، کالری آن به 242 می‌رسد که از دو برابر کالری میگوی پخته شده یا بخارپز شده نیز بیشتر است.
اگر میگوی آب پز یا بخارپز دوست ندارید می‌توانید آن را با حرارت ملایم در روغن سالمی چون روغن زیتون تفت دهید. افزودن ادویه‌ها هنگام پختن نیز می‌تواند طعم خوبی به آن بدهد بدون اینکه کالری غذایتان را بالا ببرد. تفت دادن میگو همراه با سبزیجات رنگی نیز آن را خوشمزه می‌کند و ارزش غذایی را بالا می‌برد.




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.