تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

دوست ندارم پس از شهادتم به نام من شعار و شعری بخوانند

عمامه ام را بالای جنازه ام نگذارید؛ زیرا که من لیاقت این عمامه را ندارم و نمی خواهم بزرگ شوم. دوست ندارم پس از شهادتم به نام من شعار و شعری بخوانند، بلکه به نفع روحانیت شعار دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهدا
دفتر زندگی شهید حجت الاسلام ابوالقاسم سیفی به سال 1337 شمسی در شهرستان فریدون کنار مازندران گشوده شد، دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و پس از آن با توجه به علاقه اش به کارهای فرهنگی به تحصیلات حوزوی روی آورد.

وی دروس دینی را در شهر مقدس قم در  نزد علمای ربانی فرا گرفت، در احوالاتش نوشته اند که در کنار تحصیل به جهاد با نفس و تصفیه درون نیز می پرداخت و همین اخلاقیات نیکویش سبب شد تا مورد احترام همه آشنایان باشد.


اخلاق و رفتار

مرد صبر و حلم بود. اگر به او بد اخلاقی می شد، با خونسردی و خوشرفتاری برخورد می کرد. اهل نماز شب بود و نیروی ایمان خود را از شب زنده داری می گرفت. در تحصیل علوم حوزوی کوشا و موفق بود. از کلمات زیبای شهید این بود که : من خود باید اهل تقوا باشم تا اطرافیان مرا به عنوان الگو بپذیرند.

فیض شهادت

در پرتو معرفت دینی، دلش پیوسته هوای جبهه داشت و عاقبت در اردیبهشت سال 1360 در منطقه غرب بازی دراز به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهرش پانزده ماه پس از شهادت، در زادگاهش تشییع و در گلزار شهدای شهر دفن گردید.

از دست نوشته های شهید

عمامه ام را بالای جنازه ام نگذارید؛ زیرا که من لیاقت این عمامه را ندارم و نمی خواهم بزرگ شوم. من دوست ندارم پس از شهادتم به نام من شعار و شعری بخوانند بلکه به نفع روحانیت شعار دهید.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه