تبیان، دستیار زندگی

گفتگوی تلفنی بوریس جانسون با ظریف

وزیر امور خارجه انگلستان در گفتگویی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص مشارکت انگلستان در حمله موشکی به سوریه توضیحاتی ارائه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گفتگوی تلفنی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای ظریف در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت حمله خودسرانه به سوریه، مجددا بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با کاربرد هر گونه سلاح شیمیایی تاکید کرد و با یادآوری سابقه کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران به دست صدام با حمایت امریکا، انگلیس و فرانسه از برخورد دوگانه غرب انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه اقدام به حمله قبل از ورود بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی را سؤال برانگیز خواند و افزود: دو حمله ای که به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه انجام شد درست در مقاطعی بود که ارتش سوریه دست برتر را در مقابل تروریست ها داشت و آنها را در آستانه شکست قرار داده بود.

آقای ظریف به وزیر امور خارجه انگلستان یادآور شد: از ابتدای مطرح شدن خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کردیم که گروه های مسلح تروریستی سلاح های شیمیایی در اختیار دارند که به آن توجه نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با انتقاد از اقدام خودسرانه، غیرقانونی و یکجانبه امریکا، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه، به وزیر خارجه انگلستان گفت: هیچ کشوری به طور خودسرانه حق اجرای مقرارات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین المللی ندارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما