تبیان، دستیار زندگی
یكی از حساسترین بازیهای فصل جاری لیگ برتر، بین دو تیم پیروزی و پاس برگزارشد. به گزارش خبرنگار تبیان ، قرمز پوشان كه بازی قبلی شان را مقابل حریف سنتی خویش یعنی استقلال واگذار كرده بودند برای عبورازبحران نیاز مبرمی به كسب سه ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاس ، پیروزی را به كما برد


یكی از حساسترین بازیهای فصل جاری لیگ برتر، بین دو تیم پیروزی و پاس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار تبیان ، قرمز پوشان كه بازی قبلی شان را مقابل حریف سنتی خویش یعنی استقلال واگذار كرده بودند برای عبورازبحران نیاز مبرمی به كسب سه امتیاز دیدار مقابل پاس داشتند. آن سوی میدان هم تیم پاس با اتكا به یارانی چون نكونام وعزیزی و تئوریهای مجید جلالی در پی بدست آوردن امتیاز بودند. در یك روز وسط هفته نزدیك به 40000 نفر به استادیوم آمده بودند . ابتدا وینگوبگوویچ مربی پیروزی با استقبال وتشویق بی امان تماشاگران وارد زمین شد. سپس بازیكنان دو تیم و در پیشاپیش آنان داوران به میدان آمدند. كادر فنی دو تیم هم درنیمكت ها مستقر شدند. پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و انجام مراسم قبل از دیدار، بازی باسوت مسعودمرادی داور خوب كشورمان آغاز شد. در تیم پیروزی ایلیچ، پیروانی ، باهنر، شیری ، برزگر، خانمحمدی ، كاویانپور، محمدوند، جباری، دایی و انتظاری بازی می كردند و بازیكنان پاس عبارتند از: نكیسا، رهبری فر، هاشمی نسب، نصرتی، نكونام، جانملكی، آقایی، ربیع خواه، ابوالقاسم پور، عزیزی و برهانی . بازیكنانی چون رهبری فر، ابوالقاسم پور وهاشمی نسبت از تیم پاس كه در سالهای گذشته در تیم پیروزی بازی می كردند انگیزه بسیاری زیادی برای كسب پیروزی در این بازی داشتند . همچنین فرشاد پیوس كاپیتان و گلزن اسبق تیم پیروزی هم بعنوان مربی روی نیمكت پاس در كنار مجید جلالی سرمربی این تیم نشسته بود . نیمه اول بازی متعادلی را از هر دو تیم شاهد بودیم. ولی تیم پاس در جلوی دروازه حریف ، خطرناكتر ظاهر شد و چند بار چارچوب پیروزی را تهدید كرد. پاس روی فرار ابوالقاسم پور از سمت راست خط دفاعی حریف و دریبل دروازه بان كه ضربه آرام وی توسط مدافعین دفع شد، موقعیت خوبی داشت كه ازدست رفت. پیروزی هم روی ارسال چند كرنر خطرناك نشان داد ولی نكیسا با خروجهای خود اجازه هنرنمایی را به شاگردان وینگو نداد. همچنین هاشمی نسب بخوی دایی را مهار كرده بود.

در اواسط نیمه اول شوت سنگین نكونام را ایلیچ دو ضربه جمع كرد.

در اواخر نیمه اول هم این پاسیها بودند كه با حركات تكنیكی عزیزی و برهانی صاحب موقعیت های خوبی شدند كه همگی از دست رفت. پِیروزی هم روی حركات جباری و محمدوند تا پشت محوطه جریمه پاس خوب حركت می كرد ولی در نهایت مدافعین پاس، توپها را قطع می كردند. نیمه اول با حساب 0-0 به پایان رسید.

ابوالقاسم پور از پاس و جباری از پیروزی در نیمه اول اخطار گرفتند. در یك صحنه از نیمه اول ابوالقاسم پور با مشت به صورت دروازه بان پیروزی كوبید كه از دید داور پنهان ماند و اگر ابوالقاسم پور كارت زرد دوم را می گرفت از زمین اخراج می شد كه این چنین نشد.

پس از این ، تماشاگران با شعارهایی به داور، هاشمی نسب، رهبری فر، عزیزی و ابوالقاسم پور توهین كردند. نیمه دوم جمشیدی بجای برزگر وارد بازی شد و پیروزی با فشاربیشتری به سوی دروازه پاس حمله كرد. در اوایل نیمه دوم هم كاظمیان بجای خانمحمدی وارد زمین شد. در تیم پاس هم بیاتی نیا بجای ابوالقاسم پور تعویض شد. بهترین موقعیت پیروزی روی حركت زیبای كاظمیان شكل گرفت كه یك پاس به بیرون داد و جباری در داخل جریمه ضربه آرامی به توپ زد كه مدافعین پاس توپ را دفع كردند. مدافعین پاس روی حملات پیروزی بسیار هماهنگ كار كردند. در دقیقه 65 نكونام و محمدوند درگیر شدند و هر دو با كارت قرمز داور مواجه شدند و ازاین پس دو تیم باید 10 نفره بازی كنند. تیم پاس در دقیقه 70  روی حركت زیبای برهانی و پاس در عرض وی و شوت سرضرب و سركش آقایی ، به گل اول بازی رسید. با این گل تماشاگران علیه مدیران تیم شعار دادند و خواهان بازگشت پروین شدند. پس از گل ، پیروزی عرصه را تنگتر كرد ولی باز این پاس بود كه روی یك ضد حمله، برهانی با ایلیچ تك به تك شد و ایلیچ مجبور به خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در این صحنه ایلیچ یك اخطار دریافت كرد. پنالتی را بهروز رهبری فر به گل تبدیل كرد و پاس را 0-2 پیش انداخت. با این گل دامنه اعتراضات افزایش یافت و استادیوم یكصدا خواهان بركناری وینگو و غمخوار مدیرعامل پیروزی شدند. پس از گل ، پیروزی بی محابا حمله كرد تا جائیكه سرآبادانی بازیكن تازه وارد پاس كه بجای هدایتی به بازی آمده بود روی جمشیدی مرتكب خطا شد و داور به درستی پنالتی گرفت و این پنالتی را دایی به گل تبدیل كرد و اختلاف را به حداقل رساند. سلمانی هم بجای انتظاری وارد بازی شده بود. سرانجام بازی با حساب 1-2 به سود پاس به پایان رسید و پاس با این برد 14 امتیازی شد و به رتبه سوم رسید. مجید جلالی تئوریسین فوتبال و سرمربی تیم پاس بخوبی تیمش را آرایش كرده بود و توانست سه امتیاز را به دست آورد. تیم پیروزی هم در نبود گل محمدی سه اخطاره بسیار بی برنامه نشان داد. و در جریان بازی موقعیتی برای گلزنی دایی فراهم نشد و فقط دایی از پنالتی استفاده كرد. برهانی ، ربیع خواه و جانملكی از پاس  دیگر اخطاریهای بازی بودند .

در حاشیه:

** حاج بهزاد كتیرایی( مدیركل حراست سازمان تربیت بدنی) ، تقی زاده( معاونت سازمان تربیت بدنی)، اكبرغمخوار( مدیرعامل پیروزی)، سردار آجرلو( مدیرعامل پاس)، حجت الاسلام علیپور( نماینده ولی فقیه در ورزش)، برانكو ایوانكوویچ( سرمربی تیم ملی فوتبال) از جایگاه ویژه این بازی را تماشا كردند.

** حمید استیلی و ابراهیم اسدی كه در لیست 18 نفره پیروزی نبودند از تماشاگران ویژه دیدار بودند.

** اكبرغمخوار به همراه معاونین و نزدیكانش پیش از زدن ضربه پنالتی تیم پاس، استادیوم را ترك كردند.

** پس از به ثمر رسیدن گلهای پاس، هواداران خشمگین پیروزی، بارها با شعارهای خود خواهان بركناری غمخوار و بگوویچ شدند و علی پروین را تشویق نمودند. همچنین شعارهایی را علیه علی دایی سردادند.

** در میان بازی، ابراهیم آشتیانی ( سرپرست تیم پیروزی) چند بار به سمت محمد صالحی ناظر داوری رفته وبه نحوه قضاوت مرادی اعتراض كرد.