تبیان، دستیار زندگی

لیبرمن: ایران به ما حمله کند، بشار اسد را ساقط می‌کنیم

مقامات رژیم صهیونیستی از جمله وزیر جنگ این رژیم هشدار دادند در صورتی که ایران بخواهد به حملات علیه سوریه پاسخ دهد، تل‌آویو نیز دولت دمشق را ساقط کرده و «بشار اسد» را نیز ترور خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 صهیونیست
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، هشدار داد اگر تهدیدی از سوی ایران متوجه این رژیم شود، دولت سوریه باید بهای آن را پرداخت کند.
لیبرمن در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو» مدعی شد اگر ایران بخواهد از طریق سوریه به این رژیم یا منافعش آسیب برساند، دولت سوریه را از روی نقشه محو کرده و خود «بشار اسد» را نیز ازبین خواهند برد.
وی مجددا تهدید کرد: «به ایران هشدار می‌دهم چنین کاری را انجام ندهند، زیرا اسرائیل مصمم است این مسیر را تا پایان ادامه دهد».
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در گفت‌وگویی دیگر تاکید کرده بود: «به هر قیمتی شده به ایران اجازه نمی‌دهیم  حضور نظامی خود در سوریه را افزایش دهد. پذیرش حضور آنها در سوریه به معنای پذیرش حلقه دار به دور گردن ماست و این هرگز رخ نخواهد داد».
این اظهارات در حالی است که دیگر مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر آشکارا هشدار می‌دهند اگر ایران بخواهد به حمله چند ملیتی به سوریه پاسخ دهد، آنها دولت اسد را سرنگون خواهند کرد.
رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه به خاک سوریه حمله موشکی انجام داده بود. وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد که دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی 8 فروند موشک به پایگاه هوایی T4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط سامانه پدافندی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه هوایی برخورد کرد. درپی این حمله موشکی حداقل 14 نفر به شهادت رسیدند.
همچنین پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.
تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.
دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.
منبع:فارس