تبیان، دستیار زندگی
در پنجمین گفتگوی خود با ورزشكاران به سراغ پدیده خوش اخلاق فوتبال ایران یعنی محرم نویدكیا رفتیم تا این بچه خوش اخلاق و آینده دار فوتبال اصفهان و ایران از خاطرات ماه مبارك رمضان بگوید. هنگامیكه از بخش ورزشی تبیان با موبایل نوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان با محرم نوید كیا (5)

در پنجمین گفتگوی خود با ورزشكاران به سراغ پدیده خوش اخلاق فوتبال ایران یعنی محرم نویدكیا رفتیم تا این بچه خوش اخلاق و آینده دار فوتبال اصفهان و ایران از خاطرات ماه مبارك رمضان بگوید.

هنگامیكه از بخش ورزشی تبیان با موبایل نویدكیا تماس گرفتیم او در اردو تیم سپاهان بود و برای بازی خود با پیكان در حال استراحت بود.

محرم به محض شنیدن صدای ما گفت : عجب شانسی دارید همین الان تلفنم را روشن كردم تا با بزیك صحبت كنم كه شما زنگ زدید من تعریف تبیان را شنیده ام و ان شاا... در اولین فرصت خدمت شما و خوانندگان محترم خواهم بود .

نویدكیا پس از اینكه سؤال ما را در خصوص ماه رمضان شنید به فكر رفت و بعد از سكوتی گفت : اولاً امیدوارم همه طاعات و روزه داری های مردم ایران قبول حق واقع شود و دوم اینكه بتوانیم روزه دار واقعی باشیم و نه اینكه فقط از خوردن و نوشیدن بپرهیزیم . من قصد ریاكاری ندارم و بدون تعارف در شغل ما گرفتن روزه خیلی سخت است بخصوص در روز مسابقات ولی من شخصاً ماه رمضان را خیلی دوست دارم و از قدیم در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام و از آن موقع تا حالا نیز همه اعضاء خانواده ام روزه می گیرند.

وی در خصوص دوست داشتن سحر یا افطار گفت: هر دوی آنها لحظات جالب و خوبی هستند افطار را دوست دارم چون غذا می خوریم . البته خیلی اهل خوردن و شكمو نیستم اما من بیشتر سحر را دوست دارم چرا كه از قدیم رادیو كوچكی در منزل داشتیم كه مادرم آنرا روشن می كرد و همیشه دعای سحر گوش می كردم و آن دعای سحر مرا تسكین می داد و همیشه آن موقع ها را بیاد و دوست دارم.

وقتی كه از محرم نویدكیا خواستیم تا خاطره ای از ماه رمضان بگوید اظهار داشت : در زمان مربیگری استانكو در روز اول ماه رمضان من روزه گرفته بودم كه در حین تمرین بچه ها برای خوردن آب به كنار زمین رفتند و منهم كه اولین روزه ام در آن ماه بود به نزد بچه ها رفتم و یك شكم سیر آب خوردم و حتی در چند نوبت دیگر هم این كار را كردم خلاصه آن روز پا به پای بچه ها خیلی آب خوردم و بعد یكهو یادم امد كه مثلاً روزه دار بوده ام . امیدوارم چون یادم نبوده قبول شده باشد . در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای این فوتبالیست ارزنده كشورمان وی ار به خدا سپردیم و وعده دیدار را در سایت تبیان گذاشتیم.