تبیان، دستیار زندگی

نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ شهید شاخص نیروهای مسلح با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی
به گزارش تبیان با حضور سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر عطاالله صالحی، سردار مرتضی قربانی، سردار حسین دهقان، سردار پاک‌پور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرلشکر مصطفی ایزدی، امیرسرتیپ حیدری، سردار زهدی و سردار حسین سلامی  در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اسلامی برگزار شد.
در این مراسم امیرسرتیپ عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در سخنانی بیان کرد: زمانی که استقبال مردم را از چنین مراسم‌هایی می‌بینم به درگاه خدا شکرگذاری می‌کنم. این مردم شایسته تقدیر هستند و همواره حافظ ارزش‌ها و آرمان‌هایی هستند که مدافعان ما برای کشورمان خلق کرده‌اند.
وی افزود: جا دارد از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز برای برگزاری چنین مراسمی که مردم می‌توانند در آن حضور یابند، تشکر کنم چرا که این فرهنگ مردم کشور ماست که برایمان قدرت آفریده است. این مردم پایبند به ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی هستند و نمونه پایبندی آن‌ها را می‌توانیم در تعطیلات ایام نوروز جست‌وجو کنیم که در سرزمین‌های راهیان نور حضور یافتند.
امیرسرتیپ موسوی با اشاره به اینکه همواره مردم رمز اقتدار ما هستند، گفت: دشمنان ما جاهل‌اند یا تظاهر به جهالت می‌کنند و به مخاطبان خود آمار غلط در رابطه با توان دفاعی ما می‌دهند. این در حالی است که قدرت ما در اتکا به خدای بزرگ، گام‌برداشتن در مسیر حق به پشتوانه مردمی و ایستادگی ملت ما است. بنابراین اگر امروز از سرکوب دشمنان یا محو و نابودی جنایتکاران حرف می‌زنیم بر اساس محاسبات مادی که دشمنان در نظر دارند، نیست بلکه ریشه در فلسفه‌ای دارد که در اعتقاد و اعتماد ما وعده الهی داده است.
فرمانده  کل ارتش با اشاره به خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی بیان کرد: دو روز پیش از شهادت، شهید صیاد شیرازی در مشهد به سر می‌برد. روز بعد از آن همراه یکدیگر به محلی رفتیم.پس از ملاقات در دفتر یادبود مطلبی نوشت. او به عربی نوشته بود تو با خدا باش، خدا نیز با تو است.قطعا اگر ما به این نوشته شهید صیاد توجه کنیم خواهیم دید که هرگاه با خدا باشیم و خدا در دل‌های ما باشد همواره نگهبان و پاسدار ما خواهد بود و خداوند هیچ‌گاه او را تنها نخواهد گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که شهید صیاد شیرازی در دل مردم جای دارد این است که از هر چه غیر از خدا بود منقطع شده بود و دائما تلاش می‌کرد تا به خدا نزدیک شود. از همین رو هر کس که همراه شهید صیاد بود به گونه‌ای تربیت می‌شد که در هر حال با خدا باشد. ما از شهید صیاد بارها شنیده بودیم که می‌گفت بی‌قرار شهادت هستم. خداوند نیز چیزی جز همین خواسته را برایش مقدر نکرد.
به گزارش تبیان، در بخش دیگر این مراسم مهدی صیاد شیرازی فرزند سپهبد علی صیاد شیرازی توضیح داد: ولایت‌مداری و اطاعت محض از ولی زمان، توجه به معنویت دو ویژگی شاخص شهدا است. پدر من نیز همین ویژگی‌ها را داشت. امیدوارم همگی تلاش کنیم که در سال جدید ویژگی دیگری را بازگو کنیم که آن، فرماندهی و مدیریت شهید صیاد است که در منش و رفتارش نمایان بود.
وی یادآور شد: توجه به نظم و انضباط، برنامه‌ریزی، معنویت، بهره‌مندی از آیات الهی، اطاعت از مافوق، اخلاص و صداقت در کار از جمله ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی در امر فرماندهی و مدیریت محسوب می‌شود.
به گزارش تبیان، در بخش دیگر این مراسم سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد:‌هر سال مراسم بزرگداشتی برای شهید صیاد شیرازی در ستادکل نیروهای مسلح و ستاد ارتش برگزار می‌شد اما امسال با تدبیری که سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیند هر دو مراسم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش تبیاندر بخش‌هایی از این مراسم با حضور مقامات کشوری و خانواده شهید صیاد شیرازی از سایت شهید صیاد شیرازی، اپلیکیشن، تمبر یادبود و فیلمنامه شهید علی صیاد شیرازی رونمایی شد.