تبیان، دستیار زندگی
میلان از تمامی فاکتورهای لازم برای شکست لیورپول برخوردار بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میلان بر بام اروپا

میلان بر بام اروپا

فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا

میلان 2

لیورپول 1

تیم میلان ایتالیا چهارشنبه شب گذشته با پیروزی 2 – 1 برابر لیورپول انگلیس ضمن کسب عنوان قهرمانی ، انتقام شکست دو سال پیش در فینال همین جام را از حریف گرفت.

در این بازی که در ورزشگاه المپیك آتن برگزار شد ، میلان با 2 گل فیلیپو اینزاگی در دقایق 45 و 82 برابر تک گل درک كویت در دقیقه  89  ، لیورپول را شکست داد و جام قهرمانی را بدست آورد.

بر خلاف عقیده ی آنجلوتی سرمربی میلان ، قهرمانی روسونری در این دیدار کاملا قابل پبش بینی بود ، چرا که میلان از تمامی فاکتورهای لازم برای شکست لیورپول برخوردار بود.

خط هافبک میلان با بازیکنان خلاقی چون پیرلو و کاکا و دوندگی سیدورف و جنگندگی گتوسو ، چیزی کم نداشت و همین ابزار برای دست یابی کارلو آنجلوتی به جام قهرمانی کافی بود.

اگرچه پیش از بازی از کاکا به عنوان یکی از مردان کلیدی فینال لیگ قهرمانان یاد شده بود ، اما برخلاف همه ی پیش بینی ها این بار نوبت اینزاگی که با ثبت دو گل به نام خود ، شبی به یادماندنی را پشت سر بگذارد.

آنجلوتی : سزاوار بودیم

كارلو آنچلوتی سرمربی میلان معتقد است تیمش با قهرمانی در لیگ  قهرمانان اروپا از اعتبار و حیثیت فوتبال ایتالیا دفاع كرده است. وی گفت : پس از داستانهای تبانی  و از بین رفتن حیثیت ورزشی در  فوتبال ایتالیا ، قهرمانی میلان اعتبار از دست رفته را بازگرداند و من  مطمئنم كه هیچكس در ابتدای فصل تصور قهرمانی تیم ما را نداشت. آنچلوتی افزود : شكست 2 سال پیش درس خوبی برای ما بود و البته  اینبار لیورپول با حربه شانس هم روبرو نبود تا در نهایت میلان  سزاوارانه قهرمان اروپا شود.

میلان بر بام اروپا

مالدینی : باز هم بازی می کنم

پائولو مالدینی كاپیتان 38 ساله میلان با وجود كسب عنوان قهرمانی  اروپا برای پنجمین بار اعلام كرد هنوز هم اشتهای كسب افتخارات  بیشتری را در خود حس میكند و قصد خداحافظی از میادین را  ندارد.

مالدینی گفت : از افتخار جدید خوشحالم اما می خواهم در سوپرجام  اروپا هم قهرمان شوم ، به جام باشگاههای جهان بروم و بعد یك فصل  دیگرهم در سری آ بازی كنم.

بعد هم امیدوارم بازهم به فینال لیگ  قهرمانان آمده و با یك جام دیگر به كار خود پایان دهم.

بنیتز : شانس نداشتیم

رافائل بنیتز سرمربی لیورپول پس از شكست در فینال لیگ  قهرمانان اروپا و عدم دستیابی به جام قهرمانی تیم خود را بدشانس  نامید. وی گفت : ما در حالیكه تیم برتر میدان بودیم و كاملا جریان بازی دست ما بود گل بدی را دریافت كردیم تا نتیجه به كلی عوض  شود. بنیتز افزود : میلان تیم بسیار خوبی است و خط دفاع آنها عالی بود و اصول تاكتیكی آنها هم بر اساس ضد حملات طراحی شده  بود و من به آنها تبریك میگویم ولی متاسفم كه لیورپول در كمال شایستگی از قهرمانی بازماند.

در حاشیه ؛ دستگیری 218 نفر

پلیس شهر آتن اعلام كرد در جریان بازی دیروز فینال لیگ  قهرمانان اروپا 128 نفر را بازداشت كرده است. به گفته سخنگوی پلیس این عده سعی داشتند بدون بلیت وارد  ورزشگاه شوند.همچنین 90 نفر كه اكثر آنها انگلیسی بودند بدلیل  حمل بلیت تقلبی راهی به داخل ورزشگاه نیافتند.این بلیتها از روی  بلیت اصلی اسكن شده بود.البته این افراد بازداشت نشدند. این مقام گفت : در جریان بازی و مراسم اهدا جوایز هیچ مشكلی  مشاهده نشد.

مطالب مرتبط :

تن آتن تب دار شد