تبیان، دستیار زندگی

رونق صنعت توریسم

به گفته عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی، وزارت امور خارجه با هموار کردن ورود اتباع خارجی به کشور، می‌تواند در رونق گردشگری و توریسم سلامت تاثیر بسزایی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدجواد جمالی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال 97 که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد، گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، حمایت اشخاص صاحب نفوذ و صاحب نظر کشور از تولیدات داخلی است.

وی افزود:‌ متاسفانه امروز مصرف کالای خارجی تبدیل به نوعی تفاخر در بین مردم شده که لازم است برای رونق استفاده از کالا‌های ایرانی این نوع نگاه  اصلاح شود. تولید کنندگان ایرانی نیز باید نهایت تلاش خود را انجام دهند که کالای تولید شده آنها نه تنها کیفیت خوبی برای عرضه داشته باشد بلکه قادر به رقابت با محصولات مشابه خارجی نیز باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس در رابطه با وظایفی که قوه مققنه  در راستای حمایت از کالای ایرانی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد:  یکی از مهمترین وظایف مجلس برای حمایت از تولیدات داخلی ایجاد هماهنگی با دولت در رابطه با اجرای قوانینی است  که مانع ورود کالای قاچاق به کشور می‌شود، چرا که واردات بیش از 15 میلیارد دلار کالای قاچاق در سال، می‌تواند اقتصاد هر کشوری را با مشکلات جدی روبرو کند. 

جمالی ادامه داد: در حال حاضر نیز  قوانینی در رابطه با عدم استفاده از کالای خارجی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد ولی اینکه آیا این قوانین تا چه حد در این دستگاه‌ها  اجرا می‌شود و دستگاه‌های نظارتی چقدر به اجرای این قوانین  نظارت می‌کنند، جای بحث دارد.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نقش وزارت امور خارجه  در حمایت از کالای ایرانی، گفت‌: وزارت امور خارجه مدتی است که  چارت عملکردی خود را تغییر داده است، به طوری که مسئولان دستگاه دیپلماسی، سفارتخانه‌های کشورمان در سراسر دنیا را ملزم کرده‌اند که عملکرد خود را تنها به فعالیت‌های سیاسی محدود نکرده و تمام تلاش خود را برای معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی به کار ببندند. اصولا یکی از دلایل اصلی روابط ما با دیگر کشورها ایجاد زمینه‌ مناسب برای گسترش روابط اقتصادی و رونق تولید در کشور است.

وی یاد‌آور شد:  وزارت امور خارجه با هموار کردن ورود اتباع خارجی به کشور می‌تواند در رونق گردشگری و توریسم سلامت تاثیر بسزایی داشته باشد. 
منبع: تسنیم