تبیان، دستیار زندگی

اعمال ماه رجب از دریچه تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با نیمه ماه رجب و ایام البیض، به بررسی و تبیین اعمال روایت شده در این ماه پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعا و اعمال ماه رجب
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش اخلاق و عرفان اسلامی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس روایات دینی تهیه و منتشر کرده است.
سیدمحمد علوی زاده در این مقاله می نویسد:«در میان ماه‌ های قمری سه ماه رجب و شعبان و رمضان از بقیه ماه‌ ها با فضیلت‌ ترند و اعمال عبادی در آن ماه‌ ها ثواب مضاعف دارد. حضرت رسول‌ الله صلی‌ الله‌ و علیه‌ و آله در مورد این سه ماه می فرمایند: «ماه رجب ماه خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من.» و نیز درباره فضیلت ماه رجب فرموده اند: «آگاه باشید که رجب، ماه ساکت خداوند است (شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَمُّ) و آن، ماه با عظمتی است و ماه رجب را (اصم) نامیده‌اند؛ چون هیچ ماهی در احترام و فضیلت، به آن نمی‌ رسد. در زمان جاهلیت مردم، این ماه را بزرگ می‌ شمردند. پس هنگامی‌ که اسلام هم آمد، بر بزرگی و فضیلت آن افزود.»حضرت باقر علیه‌السلام فرمود: «هرکس روز اول و یا وسط و یا آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند بهشت را برای او واجب می‌گرداند و او را در بهشت همنشین ما قرار می‌دهد؛ و هر کس دو روز از ماه رجب را روزه بگیرد به او گفته می‌ شود گذشته‌ های تو بخشوده گردید، عمل خود را از سر بگیر؛ و هر کس سه روز ازماه رجب را روزه بگیرد به او گفته می‌شود گذشته و آینده تو بخشیده شد، پس برای هر کس می‌ خواهی از برادران و اهل معرفت خود شفاعت کن؛ و هر کس هفت روز از ماه رجب را روزه بگیرد درهای هفتگانه دوزخ به روی او بسته می‌شود؛ و هر کس هشت روز از ماه رجب را روزه بگیرد درهای هشتگانه بهشت به روی او گشوده می‌گردد و از هر دری از درهای بهشت که بخواهد می‌تواند وارد شود.»
متن کامل این مقاله در نشانی https://tebyan.net/ قابل مشاهده است.