تبیان، دستیار زندگی
را می زنم آقای رضا زاده روند تمرین های شما با توجه به 2 هفته ای كه غایب بودی چگونه است؟ پس از2 هفته غیبت به اردو بازگشته ام و تمرین های خودم را زیر نظر استو یچف بلغاری و مربیان داخلی از سر گرفته ام ؛ البته درمدت 2 هفته ای ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضازاده : اگر آماده باشم ، 270 كیلو را می زنم

آقای رضا زاده روند تمرین های شما با توجه به 2 هفته ای كه غایب بودی چگونه است؟

پس از2 هفته غیبت به اردو بازگشته ام و تمرین های خودم را زیر نظر استو یچف بلغاری و مربیان داخلی از سر گرفته ام ؛ البته درمدت 2 هفته ای كه به دلیل فوت مادرخانمم به اردبیل رفته بودم نیز از تمرین ها غافل نبودم ودر آنجا تمرین های خودم را دنبال می كردم .

در اردبیل خانه دارم و زندگی تشكیل داد ه ام ، ولی با توجه به این كه بیشتر روزها و ماههای سال در تهران و اردو هستم نمی توانم زندگی مستقلی را همراه همسرم تشكیل بدهم. به همین دلیل پس از ازدواج هر وقت به تهران می آیم یا تنها می آیم و یا هر وقت همسرم به تهران می آید درهتل المپیك زندگی می كنم .

در حال حاضر در مرحله تمرین های سنگین هستم  و در فاصله كمتر از 20 روز به مسابقه های جهانی ، تمرین های فشرده ای را طی 6 روز هفته و روزی 2 جلسه انجام می دهم .

مسابقه های آسیایی در حد شماست ؟

برای من شركت در رقابت های قهرمانی آسیا درچین تاثیری نداشت و فقط به خاطرموقعیت تیمی كنار تیم بودم؛ البته این مسابقه ها از نظر میزان آمادگی و همچنین با انگیزه تمرین كردن برایم مفید بود.

در چنین قصد ركورد شكنی نداشتم ولی وقتی دیدم در آمادگی خوبی قرار دارم ركورد شكنی كردم .

در رقابت های چین درشرایطی درحركت دوم برای ركورد شكنی تقاضای  وزنه213 كیلو كردم كه در حركت اول 200 كیلو را بالای سر برده بودم، البته د رتمرین ها 210 كیلورا زده بودم ولی در آنجا یكباره با همفكری مربیان تصمیم بر آن گرفته شد كه شانس خودم را مقابل وزنه 213 كیلو آزمایش كنم كه 500 گرم از ركورد قبلی ام سنگین تر بود. خوشبختانه این وزنه بالای سر من قرار گرفت و ركورد جدید ی به ثبت رسید.

درحركت دوضرب هم می توانستم ركورد جدیدی ثبت كنم ولی نخواستم به خودم فشار بیاورم و با وزنه 250 كیلو به كار خودم پایان دادم .

آیا در كانادا هم قصد ركورد شكنی داری ؟

درمسابقه های جهانی كانادا دروهله  اول دنبال قهرمانی  و مدال طلا هستم ، سپس برای شكستن ركورد تلاش خواهم كرد.

البته من همه ركوردها را زده ام و قرار نیست همیشه ركورد بزنم . برای دستیابی به ركورد جدید باید تمام عوامل لازم مهیا باشد.

حریفانت را درجام جهانی كانادا می شناسی ؟

همه حریفان جهانی من تقریباً شناخته شده هستند . در راس آنها رونی وولر آلمانی ، جابر سالم قطری و یك وزنه بردار جوان روسی است كه در یك ضرب 5/207 كیلو و دردو ضرب 250 كیلو ركورد دارد؛ البته رونی وولر وجابرسالم وزنه بردار بلغاری الاصل تیم قطر، نزدیكترین حریفان من به حساب می آیند كه وزنه های 207 كیلو در یك ضرب و 260 كیلو در دو ضرب را بالای سر برده اند .

وزنه برداران ارمنستانی ، بلغاری وامریكایی هم از دیگر حریفان من به شمار می آیند كه نباید آنها را هم دست كم گرفت .

از وضعیت آمادگی و ركوردها ی حریفات چگونه اطلاع داری؟

از طریق اینترنت ، رده بندی و ركوردهای تمام حریفان را زیر نظر دارم .

درمسابقه های جایزه بزرگ جایزه بزرگی نمی دهند فكر می كنی درطول سال باید درچند مسابقه شركت كنی ؟

به نظر من حضور در 2 مسابقه كافی است. اول مسابقه های جهانی و سپس در یك تورنمنت بزرگ و مهم مثل جایزه بزرگ، البته من تاكنون د ر2 مسابقه جایزه بزرگ روسیه و نروژ شركت كرده ام . ولی بر خلاف تبلیغاتی كه درباره جایزه بزرگ می شود ، از نظرجایزه جوایزبزرگی به قهرمانان نمی دهند ؛ البته این مسابقه ها از نظر حضور مدعیان قدرو شاخص از كیفیت بالایی برخوردار است.

چشم به وزنه 270 كیلویی داری درحال حاضر از نظر جسمانی در چه شرایطی قرار داری؟

با این كه ازناحیه پهلو و كمر سرما خورده ام درتمرین ها وزنه 260 كیلو را می زنم . اگر آماده باشم، بدون آسیب دیدگی می توانم وزنه 270 كیلو را هم مهاركنم.

چگونه با مربی بلغاری ارتباط  بر قرار می كنی ؟

خیلی از مسائلی كه او می خواهد بگوید مربوط به نحوه انجام تمرین هاست كه به صورت مختصر و مفید بیان می كند و من تا حدود زیادی متوجه حرفهای او می شوم؛ ولی درمواقعی كه نیاز به توضیح بیشتری است كوروش باقری كه به زبان انگلیسی مسلط است به كمك بچه ها می آید.

من هم از آنجا كه با كورش خیلی رفیق و قاتی هستم راحت حرفهای استویچف را می گیرم .

بالاخره چشمتان به جمال ماساژور روشن شد ، حضور ماساژور دراردو چه تاثیری دارد؟

بله، بالاخره در فاصله كوتاه مسابقه های جهانی ، وزنه برداران از یك ماساژور بهره مند شده اند . خب مسلم است كه آمدن ماساژور، تاثیر زیادی روی روند كار وزنه برداران می گذارد و باعث كاهش آسیب دید گی ها می شود؛ البته اسم او را درست و كامل نمی دانم ولی مهم كارش است كه می تواند از نظر جسمانی خیلی كمك حال بچه ها باشد.

به نظر می رسد آسیب دیدگی شاهین هنوز بهبود نیافته . درغیاب او چه كسی كاپیتان است ؟

در هر تیم ورزشی مثل وزنه برداری ، لازم است یك نفر با تجربه ، مسوولیت كاپیتانی را بردوش بگیرد. كوروش باقری این مسوولیت را به عهده دارد . او به عنوان كاپیتان باید به نمایندگی از طرف بچه ها مسائل و مشكلات اردو و بچه ها را به مربیان و مسوولان فدراسیون منتقل كند.