تبیان، دستیار زندگی

آجیل مفیده اما به اندازه!

4 هشدار بهداشتی در مورد افراط در مصرف آجیل

آجیل اگرچه سرشار از چربی‌های سالم است و برای کمک به کلسترول بالا و مبارزه با بیماری‌های قلبی می‌تواند بسیار سودمند باشد، اما محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که مصرف بیش از حد آجیل می‌تواند عوارض جانبی منفی برای بدن داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
آجیل

در اینجا 4 عارضه ناشی از پرخوری آجیل معرفی شده است:

مشکلات گوارشی: آجیل حاوی فیبر بالا است. فیبر برای بهبود فرایند هضم می‌تواند مفید باشد اما اگر شما به مقدار بسیار زیاد فیبر دریافت کنید، می‌تواند منجر به بروز نفخ، و اسهال شود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات گوارشی توصیه می‌شود بزرگسالان بین 20 تا 35 گرم فیبر در روز مصرف کنند. این در حالی است که یک مشت بادام 4 گرم فیبر دارد.

ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها: این‌ها نشانه‌های مسمومیت با سلنیوم است که یک بیماری نادر اما جدی بشمار می‌آید که از مصرف بیش از حد آجیل برزیلی حاصل می‌شود. یک وعده از این آجیل 10 برابر مقدار توصیه شده در روز سلنیوم دارد. محققان توصیه می‌کنند که بیش از 4 عدد از این نوع آجیل را در روز مصرف نکنید و حتی معتقدند که این نوع از آجیل هر روز مصرف نشود بهتر است.

آجیل‌ها اغلب برای اضافه کردن طعم و مزه با نمک آغشته می‌شوند و نمک زیاد می‌تواند به افزایش میزان فشار خون کمک کند. پس سعی کنید در انتخاب آجیل نوع کم نمک آن را انتخاب کنید

افزایش وزن: آجیل‌ها سرشار از چربی هستند اگرچه بیشتر این چربی‌ها غیر اشباع‌اند و در کاهش کلسترول می‌توانند مفید واقع شوند، اما چربی بالا همیشه به معنای کالری بالا است. محققان دانشگاه هاروارد توصیه می‌کنند اگر شما اضافه وزن دارید و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کرده‌اید، منابع پرکالری دیگر را محدود کنید در غیر این صورت این میان وعده سالم می‌تواند برای شما خطرناک باشد. جالب است بدانید که یک اونس بادام 163 کالری دارد در حالی که همان وزن در ماکارونی پخته شده تنها 37 کالری است.

فشار خون بالا: آجیل‌ها اغلب برای اضافه کردن طعم و مزه با نمک آغشته می‌شوند و نمک زیاد می‌تواند به افزایش میزان فشار خون کمک کند. پس سعی کنید در انتخاب آجیل نوع کم نمک آن را انتخاب کنید.

منبع: آوای سلامت
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.