تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید اصغر مدبّر

حجةالاسلام شیخ اصغر مدبّر، از شهدای حوزه و روحانیت است که ستاره وجودش در سال 1339 در آران کاشان درخشید. پس‌از سپری‌شدن دوران کودکی به مدرسه رفت و این آموزش‌ها را تا دوم دبیرستان ادامه داد. در این سال مسیر تحصیلی و آموزشی‌اش را مطابق با فطرت خداجویی و خانواده مذهبی‌اش تغییر داد و به حوزه علمیه مشهد رفت؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید اصغر مدبّر
حجةالاسلام شیخ اصغر مدبّر، از شهدای حوزه و روحانیت است که ستاره وجودش در سال 1339 در آران کاشان درخشید.

پس‌از سپری‌شدن دوران کودکی به مدرسه رفت و این آموزش‌ها را تا دوم دبیرستان ادامه داد. در این سال مسیر تحصیلی و آموزشی‌اش را مطابق با فطرت خداجویی و خانواده مذهبی‌اش تغییر داد و به حوزه علمیه مشهد رفت و به مدت یک‌سال در جوار مرقد نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام به کسب علوم دینی و فضایل اخلاقی پرداخت. شهید مدبر، پس‌از آن به قم آمد و در مدرسه فیضیه مشغول درس و مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی شد. او در اوج انقلاب، در تظاهرات انقلابی مردم آران و قم شرکت می‌‌کرد.

این طلبه مبارز، برای تبلیغ دین به مناطق دورافتاده می‌‌رفت تا محرومان جامعه نیز از معارف دینی بهره‌مند شوند. در تبلیغات خود علیه سرمایه‌داران خائن و منافقین سخن‌ می‌‌راند و مردم را از خطرات آنان به‌خصوص خطرات جریان بنی‌صدر آگاه می‌‌کرد. حجةالاسلام مدبر در زمینه علوم قرآنی مهارت و تخصص داشت و کلاس‌هایی را جهت تعلیم و آموزش مبانی قرآنی در سطح منطقه تشکیل داد. این طلبه شهید، همراه با افراد دیگر برای تأسیس مدرسه علمیه در آران تلاش کردند و نیز کتاب‌خانه‌ای را به نام شهید بهشتی در آران احداث نمودند و از اعضای فعال ستاد برگزاری نماز جمعه در آران بود.

ازدواج و تشکیل خانواده، مانعی در اهداف متعالی او و رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل نشد و بارها به جبهه رفت و در پنجمین باری که حجةالاسلام مدبر قدم در مناطق جنگی گذاشت، سبکبال به می‌همانی عرشیان رفت و در عملیات فتح‌المبین به مقام شهادت نائل آمد.



منبع: وبسایت افق حوزه