تبیان، دستیار زندگی
هجدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با تکرار عنوان نایب قهرمانی برای تیم ملی تکواندو ایران در شهر پکن به پایان رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران نایب قهرمان تکواندوی جهان

کرمی آخرین امید ایران برای کسب مدال طلا هم  از دور رقابتها حذف شد

هجدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با تکرار عنوان نایب قهرمانی برای تیم ملی تکواندو ایران در شهر پکن به پایان رسید.

به گزارش مهر ، در پایان هجدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان تیم ملی تکواندو ایران در بخش مردان با کسب دو مدال نقره و یک برنز در مجموع با 44 امتیاز عنوان نایب قهرمانی خود که درسالهای 1999 کانادا، 2001 کره جنوبی ، 2003 آلمان و 2005 اسپانیا کسب کرده بود را تکرار کرد.

در رقابتهای جهانی رده بندی نهایی براساس مرغوبیت مدال نیست. رده بندی نهایی در رقابتهای قهرمانی جهان در دو بخش مردان و زنان به صورن مجزا و براساس امتیازبندی صورت می گیرد.  به این ترتیب که برای حضورهرتکواندوکار در جدول یک امتیاز، برای هربرد هم یک امتیاز ، مدال طلا 7 امتیاز، مدال نقره 3 امتیاز و مدال برنزهم یک امتیاز درنظر گرفته می شود.

دراین جدول و دربخش مردان درپایان مسابقات تیم کره جنوبی با یک طلا ، یک نقره و دو برنز در مجموع با51 امتیاز در صدرقرارگرفت و عنوان قهرمانی خود را که در هفده دوره قبلی کسب کرده بود تکرار کرد و اسپانیا با یک طلا و 39 امتیازبعد از ایران همچون دوره قبل سوم شد. تایلند 33 امتیاز ومکزیک با31 امتیاز درمکانهای چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در این مسابقات هشت مدال طلای مردان بین هشت کشور مختلف توزیع شد که ایران سهمی از این مدالها نداشت. ضمن اینکه تیم بانوان کشورمان نیز به مدالی دست پیدا نکرد.

مطالب مرتبط :

ساعی برنز گرفت ، غلامزاده نقره