تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید محمد یوسفی

حجةالاسلام شیخ محمد یوسفی، فرزند حجةالاسلام حاج میرزا محمود یوسفی‌غروی به سال 1380ه.ق، در جوار حرم ملکوتی حضرت امام علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام دیده به جهان گشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید محمد یوسفی
حجةالاسلام شیخ محمد یوسفی، فرزند حجةالاسلام حاج میرزا محمود یوسفی‌غروی به سال 1380ه.ق، در جوار حرم ملکوتی حضرت امام علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام دیده به جهان گشود. پدر ارجمند او از اساتید  حوزه نجف اشرف بود و شیخ محمد پس‌از نشو و نما و تربیت در کنف چنین پدری، مشغول درس‌های علوم دینی در محضر پدر و دیگر اساتید در مدرسه صدر شد. او در سال 1356شمسی، در شب میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به‌دست امام خمینی رحمةالله‌علیه مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شد.

حجةالاسلام محمد یوسفی در سال 1359 شمسی، به بهانه این‌که در پیاده‌روی به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام شرکت داشت، گرفتار مأموران سفاک حزب بعث گردید و به سیاه‌چال‌های آن دژخیمان منتقل شد. سرانجام این روحانی اهل ولایت، پس‌از شش‌ماه تحمل شکنجه‌های طاقت‌فرسا به مقام شامخ شهادت رسید. بدن مطهرش را به برادر بزرگترش تحویل دادند و او نیز شهید را به‌طور غریبانه در وادی‌السلام نجف‌اشرف دفن کرد.


منبع: وبسایت افق حوزه