تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید محمدمهدی گدازگر

طلبه شهید محمدمهدی گدازگر، در سومین روز از شهریورماه 1342 در خانواده‌ای مذهبی و با اصالت در شهرستان بابل، چشم به جهان هستی گشود. تحصیلات کلاسیک را تا پایان مقطع دبیرستان با موفقیت پشت سر نهاد. عشق به مولایش حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باعث شد که در جمع سربازان آن حضرت در مدرسه علمیه «بهشت» وارد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید محمدمهدی گدازگر
طلبه شهید محمدمهدی گدازگر، در سومین روز از شهریورماه 1342 در خانواده‌ای مذهبی و با اصالت در شهرستان بابل، چشم به جهان هستی گشود. تحصیلات کلاسیک را تا پایان مقطع دبیرستان با موفقیت پشت سر نهاد. عشق به مولایش حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باعث شد که در جمع سربازان آن حضرت در مدرسه علمیه «بهشت» وارد شد. بعد از مدتی به شهر مقدس قم هجرت کرد و تا اتمام کتاب شریف «لمعه» ادامه داد. او که هدفش از طلبگی آمادگی برای جانفشانی در راه اسلام و مکتب اهل‌البیت علیهم السلام بود، با شروع جنگ تحمیلی همراه با قافله اصحاب عاشورایی قدم در میدان‌های شرافت و ایثار نهاد. این طلبه جوان در مدت دو ماه، پنج مرتبه در جایگاه نیروی رزمی- تبلیغی و آرپی‌جی‌زن به جبهه حق علیه باطل اعزام شد. سرانجام در هفتم اسفند 1364 در منطقه «فاو» شربت شهادت نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

بخشی از وصیت‌نامه
امت‌ شهیدپرور! وحدت‌ را از یاد نبرید كه‌ علت‌ تمام‌ پیروزی‌ها است‌. به‌ نظر من ‌دو چیز عامل‌ پیروزی‌ شما ملت‌ است‌: 1ـ جدا نشدن‌ از رهنمودهای‌ قرآن‌. 2ـ جدا نشدن‌ از روحانیت‌ اصیل‌ِ حسینی. مردم‌! به‌ هوش‌ باشید؛ فراموش‌ نكنید كه‌ این ‌روحانیت‌ اصیل‌ بودند كه‌ راه‌ حسین‌ علیه السلام را ادامه‌ دادند. / خواهران‌ این‌ امت‌! حیا خوب است‌ و از برای‌ شما خوب‌تر است‌. مقداری در فلسفه‌ ازدواج‌ فكر كنید؛ چرا این‌ عمل‌ را انجام‌ دادید؟ برای‌ حفظ‌ عفت‌ عمومی‌، سعی‌ كنید حجاب‌ را حفظ نمایید. روزی‌ شما را كفن‌ می‌كنند؛ بدانید خجلت‌ در روز قیامت‌ سودی‌ ندارد. 



منبع: وبسایت افق حوزه