تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید رسول صالحیان

یکی از شهدای دفاع مقدس، طلبه شهید رسول صالحیان است که دفتر حیاتش به سال 1343 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان ملایر گشوده شد. پس‌از سپری‌کردن دوران کودکی به مدرسه رفت و پس‌از اتمام مقطع راهنمایی، مسیر زندگی خویش را تغییر داد و راه و روش بزرگان حوزه را در پیش گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید رسول صالحیان
یکی از شهدای دفاع مقدس، طلبه شهید رسول صالحیان است که دفتر حیاتش به سال 1343 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان ملایر گشوده شد. پس‌از سپری‌کردن دوران کودکی به مدرسه رفت و پس‌از اتمام مقطع راهنمایی، مسیر زندگی خویش را تغییر داد و راه و روش بزرگان حوزه را در پیش گرفت. او در راه علم و معرفت فردی پرتلاش بود و آن‌چه آموخته بود را به طلاب دیگر تعلیم می‌داد. با شروع جنگ تحمیلی درس را رها کرد و به جبهه‌های دفاع مقدس شتاف. در عملیات فاو مجروح شد، ولی مجروحیت مانع حضور مجددش نگردید.

مادرش می‌گوید: هنوز آثار ضعف و رنجوری مجروحیت در چهره‌اش هویدا بود، یک‌روز گفت: مادر می‌خوابم، ساعت دو بعد از ظهر بیدارم کن، با دوستانم قرار داریم، می‌خواهیم به زیارت برویم. وقتی او را بیدار کردم، گفت: مادر! می‌خواهم مرا حلال کنی، من عازم جبهه‌ام.

سرانجام شهید رسول صالحیان در کربلای چهار، سال 1365 در زیر بمباران هواپیمای مزدوران بعثی شربت شهادت را نوشید و به صالحان الهی پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید
هرکسی با روحانیت و اسلام مخالف است، حرام است دست بر جنازه من و بر تابوت من بگذارد.



منبع: وبسایت افق حوزه