تبیان، دستیار زندگی
در روزی که مهاجمان استقلال موقعیت های زیادی را خراب کردند این سایپا یی ها بودند که توانستند 3 امتیاز بازی را کسب کنند تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیگ شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبقت سایپا سر پیچ قهرمانی

خلیلی دو گل زد تا ستاره زمین شود

ورزشگاه: آزادى تهران

شرایط زمین : عالی

آب وهوا : آفتابی

داور: محسن ترکی

كمك ها: صفدر احمدی ، علیرضا صفا

داور چهارم : عبدالحسین ایازی

تماشاگر: 60هزارنفر

ستاره میدان: داریوش یزدانی

اخطار:

ترکیب ابتدایی استقلال تهران

وحید طالب لو ، محمود فکری ،(85 – محمد نوازی) ، علی انصاریان ، پیروز قربانی ، اصغر طالب نسب ، مهدی امیرآبادی، محسن یوسفی ، حسین کاظمی ، میثم بائو ، (88 – فرزاد مجیدی) سیاوش اکبرپور ، کوئیکه ، (72 – علی علیزاده)

ترکیب ابتدایی سایپا کرج

میثاق معمارزاده ، سید جلال حسینی ،حمیدرضا فرزانه ،مجید غلام نژاد ، علی عشوری زاد ، امیدرضا شریفی نسب ، حمید رجبی (53 – جواد آشتیانی) ، داریوش یزدانی ، ابراهیم صادقی (70 – علی دایی) ، محسن خلیلی ، احمد مؤمن زاده (80 – میثم آرمیان)

سایپا با این پیروزی بوی قهرمانی گرفت

دقایق حساس

24: سانتر علی انصاریان درون محوطه جریمه سایپا به کوئیکه رسید که ضربه سر او با اختلاف اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

27: ضربه کرنر شریفی نسب را طالب لو دفع کرد. توپ در برگشت به صادقی رسید که شوت او پس از برخورد به تیر عمودی دروازه به محسن خلیلی رسید و ضربه خلیلی هم به تیر افقی برخورد کرد!

48: خطای وحید طالب لو در محوطه جریمه به روی احمد مومن زاده  از سوی ترکی اعلام پنالتی شد اما ابراهیم صادقی با بی دقتی توپ را از بالای دروازه به اوت زد.

73: پاس امیرآبادی به میثم بائو رسید که شوت سرکش این بازیکن را حمیدرضا فرزانه از روی خط دروازه به بیرون فرستاد.

گل ها

استقلال

با حرکت کوئیکه در جناج چپ میانه میدان و پاس او که به طالب نسب رسید و در ادامه  سانتر این بازیکن را فرزانه با ضربه سر به بائو سپرد تا او اکبرپور را صاحب موقعیت عالی کند و  گل اول بازی برای استقلال به ثمر برسد.

سایپا

سانتر زیبای جواد آشتیانی از چپ با تاثیری که ضربه سر امید شریفی نسب روی آن گذشات ، به محسن خلیلی رسید و او با یک شوت زیبا مقابل دروازه توپ را به طاق دروازه کوبید.

پاس امید رضا شریفی نسب در حالی که مدافعان استقلال به امید آفساید ایستاده بودند به محسن خلیلی رسید و او با جا گذاشتن وحید طالب لو گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در حاشیه ی بازی استقلال - سایپا

* هیأ‌ت‌ ایتالیایى اعزامی  از باشگاه اینتر  به همراه دختر ماسیمو موراتی مدیر باشگاه اینتر در جایگاه خبرنگاران از نزدیک شاهد بازی بودند . دختر موراتی که با حجاب اسلامی به ورزشگاه آمده بود ، به گمان اینکه یک ایرانی است ، از سوی ماموران برای ورود به ورزشگاه منع شد که پس از یک نیمه مامورین انتظامی به اشتباه خود پی بردند و کارلوتا موراتی توانست دقایقی از بازی را ببیند!

صحنه ای از دیدار سایپا - استقلال

* جایگاه خبرنگاران جای خالی نداشت و تعدادی از خبرنگاران بازی را ایستاده دنبال می کردند.

* قبل‌ از آغاز مسابقه‌ فوتبالیست‌ علاقمندى‌ داخل‌ زمین‌ شد و دست‌ به‌ حرکت‌ جالبى‌ زد ؛ او به‌ صورت‌ «پانتومیم» حرکاتى‌ همچون‌ روپایى‌ زدن، استپ‌ سینه‌ و... را بدون‌ اینکه‌ توپى‌ داشته‌ باشد، اجرا کرد که با تشویق قابل توجه تماشاگران روبرو شد.

* با توجه‌ به‌ نزدیکى‌ سالروز فتح‌ خرمشهر، مسئولان‌ ورزشگاه‌ با نصب‌ پلاکارد بزرگی، این‌ حماسه‌ را به‌ تمام‌ تماشاگران‌ حاضر در ورزشگاه‌ تبریک‌ گفتند.

* قبل‌ از آغاز بازی، گروهى‌ از هواداران‌ استقلال‌ پیراهن‌ پارچه‌اى‌ بزرگى‌ با شماره 10 ( علیرضا منصوریان‌)  را بر روى‌ سر خود کشیده‌ و آن‌ را به‌ حرکت‌ درآوردند. این‌ پیراهن‌ بر روى‌ حدود 3 هزار استقلالى‌ گسترده‌ شده‌ بود.

* دیده بوسی چندی از بازیکنان سابق سایپا با سرمربی جدید این تیم جالب بود قبل از شروع بازی على‌ انصاریان، پیروز قربانی، حسین‌ کاظمی، وحید طالب‌لو، مهدى‌ امیرآبادى‌ و سیاوش‌ اکبرپور سراغ‌ نیمکت‌ سایپا رفته‌ و از على‌ دایى‌ رخصت گرفتند.

* هواداران‌ فتح‌ا...زاده‌ دیروز براى‌ او سنگ‌ تمام‌ گذاشتند. آنها پلاکارد بسیار بزرگى‌ به‌ ورزشگاه‌ آورده‌ بودند که‌ بر روى‌ آن‌ نوشته‌ شده‌ بود: «فتح‌ا...زاده، به‌ خانه‌ات‌ خوش‌ آمدی.»

* از ابتداى‌ بازی، بازیکنان‌ و مربیان‌ استقلال‌ مرتب‌ میان‌ نیمکت‌ و لب‌ خط‌ در رفت‌ و آمد بودند. این‌ در حالى‌ بود که‌ نیمکت‌نشینان‌ سایپا تا دقیقه‌ 40 از روى‌ نیمکت‌ بلند نشده‌ بودند.

حجازی همراه با هواداران استقلال شاهد شکست استقلال بود

* هنگامى‌ که‌ بازى‌ به‌ دقیقه‌ 13 رسیده‌ بود، در ورزشگاه‌ شایعه‌ شد که‌ ناصر حجازى‌ در جایگاه‌ تماشاگران‌ متعصب‌ استقلال‌ نشسته‌ و این‌ دیدار را تماشا مى‌کند. این‌ شایعه‌ کافى‌ بود تا تماشاگران‌ براى‌ دقایقى‌ بى‌خیال‌ بازى‌ شده‌ و دنبال‌ ناصرخان‌ بگردند. حجازی از ابتدای بازی در میان تماشاگران بود و وقتی دوربین های تلویزیونی تصویر او را نمایش دادند استقلالی ها از حضور ناصرخان مطمئن شدند.

* در حین بازی وقتی دوربین تلویزیونی علی دایی را نشان می داد تماشاگران اشتقلالی با سردادن شعارهایی علیه‌ سرمربى‌ سایپا می پرداختند به همین جهت مسولان ورزشگاه گاهی برای پیشگری از نمایش تصویر دایی روی اسکوربورد خودداری می کردند!

* محسن‌ ترکى‌ هم‌ از الطاف‌ تماشاگران‌ بى‌نصیب‌ نماند زیرا گروهى‌ از هواداران‌ خشمگین‌ استقلال‌ معتقد بودند اعلام‌ ضربه‌ پنالتى‌ به‌ سود سایپا تصمیمى‌ کاملاً‌ اشتباه‌ بوده‌ است وباشعار (وای به حالت ترکی اگر استقلال ببازد) اعتراض خود را ابراز می کردند.

* هنگامى‌ که‌ شعارها علیه‌ دایى‌ و ترکى‌ به‌ اوج‌ رسید، مسئولان‌ باشگاه‌ استقلال‌ به‌ شدت‌ نگران‌ بودند‌ و خواهان‌ قطع‌ این‌ شعارها شدند، زیرا آنها اعتقاد داشتند چنین‌ رفتارهایى‌ زمینه‌ را براى‌ محرومیت‌ مجدد آنها فراهم‌ مى‌کند.

* در پایان‌ نیمه‌ اول‌ هنگامى‌ که‌ دو تیم‌ در حال‌ رفتن‌ به‌ رختکن‌ بودند، حمید بابازاده‌ سراغ‌ محسن‌ ترکى‌ رفت‌ و به‌ نحوه‌ قضاوتش‌ اعتراض‌ کرد اما ماجرا با وساطت‌ منصوریان‌ و سایر استقلالى‌ها خاتمه‌ یافت‌ تا جنجال‌ جدیدى‌ برپا نشود.

* در پایان بازی هنگامی که پیروز قربانی درحال رفتن با رختکن بود نسبت به اعتراض استقلالی ها بسیار ناراحت بود پیراهن خود را درآورد وبسوی تماشاگران استقلالی پرتاپ کرد وگفت این پیراهن هم برای خودتان ما که نخواستیم ! بروید دنبال بازیکن با تعصب بگردید و .....

* علیرضا منصوریان در پایان بازی به سمت علی دایی رفت و با در آغوش كشیدن وی این پیروزی را به همبازی سابق خود در تیم ملی تبریك گفت.

*در پایان بازی هم  هواداران بیش از همه علیه علی عیلزاده و عبدالصمد مرفاوی شعار دادند.

استقلال اهواز هم برد

در دیگر دیدار هفته بیست و نهم که به طور همزمان برگزار می شد تیم فوتبال استقلال اهواز در ورزشگاه حافظیه شیراز با تنها گل دقیقه 50 سعیدرمضانی برابر فجرسپاسی به پیروزی رسید تا به رده دوم جدول رده بندی صعود کند.در این دیدار فجری ها حملات خوبی را روی دروازه آبی های اهوازی انجام دادند اما این استقلالی ها بودند که توانستند به تک گل این دیدار  برسند .

با این پیروزی گره قهرمانی در صدر جدول کور تر از قبل شد تا معادلات باز هم پیچیده تر شود .

جدول رده بندی را در زیر مشاهده می کنید .

جدول رده بندی لیگ برتر

مطالب مرتبط :

نظر سنجی قهرمان لیگ برتر

پاداش قهرمانی لیگ چقدر است؟