تبیان، دستیار زندگی

زمستان فصل سختی برای اکران است

سیاوش حقیقی می‌گوید دیگر رغبتی برای ساخت فیلم هنری یا داستانی ندارد و می‌خواهد وارد فضای کمدی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  سیاوش حقیقی تهیه کننده

 سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم سینمایی "مادری" به کارگردانی رقیه توکلی که این روزها فیلمش بر پرده سینماهاست، درباره وضعیت اکران این فیلم ، گفت: متاسفانه از 21 روزی که فیلم ما روی پرده سینماها رفته است، 9 روز تبلیغ نداشتیم و دو روز هم به تعطیلی سینماها خوردیم و در مجموع 11 روز فروش خوب داشتیم که ماحصل آن در تهران 300 میلیون تومان فروش بود. تازه اکران فیلم داشت رونق می‌گرفت که با روزهای پایانی سال و آغاز اکران‌ فیلم‌های نوروزی روبرو شدیم.

وی ادامه داد: اصولا فصل زمستان فصل سختی برای اکران است.  همه فیلم‌هایی که در این یک ماه آخر سال در حال اکران بودند تقریبا همه در گیشه شکست خوردند. اگر هم فیلم را اکران نمی‌کردیم مشمول جریمه می‌شدیم و بعد هم معلوم نبود که دیگر امکان اکران داشته باشیم یا نه. بنابراین مجبور به پذیرش شدیم، ضمن این که دیگر توانایی و قدرت برای اعتراض و مقابله بی حاصل هم برایمان باقی نمانده است.

این تهیه کننده درباره نسخه نمایش خانگی فیلم و همچنین ادامه اکران‌ها نیز بیان کرد: درباره وضعیت ارائه نسخه نمایش خانگی از آنجایی که قرار داد پخش ما با موسسه تصویری سوره بسته شده است، دوستان باید در این مورد تصمیم بگیرند. درمورد ادامه وضعیت اکران هم اکران شهرستان‌ها را ادامه خواهیم داد و یکسری از پردیس‌ها هم برای ما سئانس گذاشته‌اند. ولی مجبوریم فعلا با همین وضعیت بد هم ادامه دهیم، امیدوارم تا پایان عید اکران را ادامه دهیم.

حقیقی افزود: اشتباه سازمان سینمایی بحث اکران نوروز است، به این دلیل که با اکران نوروز وضعیت فیلم‌هایی که در اسفندماه به روی پرده رفتند، وضعیت خوبی نخواهد بود، بنابراین سازمان سینمایی باید کاری برای اکران اسفندماه کند. متاسفانه بخش خصوصی برای هیچ کس مهم نیست.

وی همچنین اظهار کرد: دیگر رغبتی برای ساخت فیلم هنری، جدی، داستانی ندارم. اینکه سیاستگذار مردم را فقط به سمت سینمای کمدی از جنس کمدی‌های سخیف سوق داده است اصلا خوب نیست. ولی اگر قرار است فروش تنها در این ژانر باشد ما هم به همین سمت می‌رویم، اما نه این جنس کمدی، بیشتر به سمت کمدی موقعیت و کمدی درست می‌روم. کمدی که خوب باشد و بازیگران خوبی که در شان خودمان و مخاطب باشد را تولید خواهم کرد.

حقیقی در پایان درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: تولید دو اثر سینمایی در ژانر کمدی را در نظر دارم که برای یکی درخواست پروانه ساخت داده‌ام و منتظر هستم تا پروانه صادر شود و بعد تولید را آغاز کنیم.

منبع: هنر آنلاین