تبیان، دستیار زندگی

نباید از هجوم افکار متفاوت ترسید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که در رأس آن رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌‌اند، در موارد بین‌المللی آراسته و دقیق تصمیم می‌گیرد و این مهم نقطه مقابل حرف‌های سطحی است که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی در این حوزه بر زبان می‌آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی لاریجانی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، علی لاریجانی که به خراسان رضوی سفر کرده است، روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان افزود: در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برای توسعه روابط و حل مسائل منطقه برداشت و در مورد مسأله انرژی هسته‌ای نیز به درستی و با دقت عمل کرد اما دیگ جوشانی در منطقه است و کشورهای اطراف دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به چالش‌های منطقه‌ای تصریح کرد: اگر سخنان غربی‌ها را نسبت به تصمیمات ایران بررسی کنیم، خواهیم دید که آنان نیز به رفتار سنجیده ایران در منطقه خاورمیانه اذعان دارند. با این حال دشمنی‌های خود را با کشورمان بیشتر می‌کنند که این مسأله باید با دقت رصد شود.

لاریجانی به شرایط سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه اشاره و بیان کرد: شرایط به گونه‌ای است که باید به دنبال آبادانی کشور باشیم؛ زیرا بسترهای خوبی برای کار و تلاش فراهم شده و برخی چالش‌ها نیز برطرف شده‌اند. شرایط برای تحولات اقتصادی در کشور مهیاست. شاید قوای سه گانه در برخی مسائل سیاسی با هم اختلاف نظر داشته باشند؛ اما با تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند با هم‌افزایی و همگرایی گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «اشتغال با حرف زدن حل نمی‌شود» تصریح کرد: باید بسترهای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شود. قطعاً وقتی کار دست مردم بیفتد، اشتغال هم ایجاد می‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن به این معنا است که حواشی کم و به مشکلات مردم رسیدگی شود زیرا اگر اختلاف سلایق باعث درگیری بین مردم شود دیگر انقلابی و مسئولیت شناس بودن مانعی برای گسترده شدن اختلافات نیست. وی افزود: نظام اداری فرسوده است و نمی‌توان برای اشتغالزایی در کشور روی آن حساب کرد. فرصت‌های اشتغال از بین مردم خلق می‌شود.

لاریجانی همچنین در نخستین یادواره امیران، سرداران و 734 شهید شهرستان قوچان نیز گفت: در شرایط کنونی با رسانه‌ها و افکار متفاوتی روبه‌رو هستیم؛ نباید از هجوم افکار متفاوت ترسید، اگر نظام از نظر محتوایی دچار مشکل شود بسیاری از دستاوردها از بین می‌رود. رئیس مجلس ادامه داد: جامعه‌ای که اختلافات در آن زیاد باشد اذهان به سمت یکپارچگی نمی‌رود تا کشور به سمت توسعه برود، جمعیت 80 میلیون نفری عقاید مختلفی دارند، در جامعه مردمسالاری است نه شاهنشاهی، نهادهای مختلف باید این اختلاف نظر را تحمل کنند. باید بدانیم قوای یک ملت هستیم و یک رهبر داریم. همه با هم آبادانی و آرامش را به وجود بیاوریم. 
منبع: روزنامه ایران