تبیان، دستیار زندگی

ستاره والیبال چرا از تیم ملی ایران خداحافظی کرد؟

در حالی که به نظر می رسید همه چیز برای بازگشت این بازیکن تیم بانک سرمایه به تیم ملی آماده شده، او در پستی اینستاگرامی از خداحافظی موقتی خود به دلیل مسائل خانوادگی خبر داد تا همه از تصمیم عادل غافلگیر شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ستاره والیبال
به گزارش تبیان به نقل از تابناک ورزشی، ملی پوش باسابقه والیبال ایران که در تابستان سال 96 به دلیل درگیری در اردوی تیم ملی توسط ایگور کولاکوویچ کنار گذاشته شد، در ماه های اخیر از انگیزه خود برای بازگشت به تیم ملی گفته بود. سرمربی تیم ملی والیبال هم با روی خوش از عادل غلامی برای بازگشت استقبال و اعلام کرد دوره محرومیت عادل غلامی به پایان رسیده و او می تواند برای مسابقات سال آینده به تیم ملی بازگردد. 
ملی پوش تیم والیبال بانک سرمایه گفت: FIVB با برنامه ریزی نادرست باعث می شود بازیکنان والیبال زودتر از موعد از تیم ملی خداحافظی کنند.در حالی که به نظر می رسید همه چیز برای بازگشت این بازیکن تیم بانک سرمایه به تیم ملی آماده شده، او در پستی اینستاگرامی از خداحافظی موقتی خود به دلیل مسائل خانوادگی خبر داد تا همه از تصمیم عادل غافلگیر شوند. به همین بهانه با عادل غلامی همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های وی را می خوانید.
 ماه هاست با خودم درگیر هستم
از قبل گفته بودم که می خواستم در پایان بازی های ملی سال 96 از تیم ملی خداحافظی کنم اما شرایطی رقم خورد که نشد. در این چند ماه به دنبال بازگشت به تیم ملی بودم و خیلی از دوستان هم برای حل مشکل من تلاش کردند. با این حال در تمام این ماه ها با وجود انگیزه ای که برای بازگشت داشتم، با خودم درگیر بودم که می توانم با شرایط فعلی خانوادگی ام به تیم ملی برگردم یا خیر.
 پسرم هر روز گریه می کند
دیروز به این تصمیم رسیدم که در این شرایط نمی توانم ماه ها خانواده ام را ترک کنم و به اردوهای تیم ملی بروم. حتی این اواخر وقتی هر روز صبح می خواهم سر تمرین بروم یا برای بازی های بانک سرمایه به شهرستان برویم، پسرم 10، 15 دقیقه جلوی در گریه می کند. این اتفاقات باعث شد تا تصمیم نهایی خودم را بگیرم. اینکه بخواهم 6 ماه خانواده ام را رها کنم و به اردو بروم، واقعا شرایطش مهیا نبود.
 کولاکوویچ تصمیم مرا پذیرفت
دیروز با ایگور کولاکوویچ جلسه ای را در همین خصوص برگزار کردم. وقتی شرایطم را به او گفتم، خیلی منطقی با این قضیه کنار آمد و تصمیمم را پذیرفت. البته قرار شد هر زمان تیم ملی به من نیاز پیدا کرد، به خاطر کشورم و مردم به اردوها بروم. با این حال سرمربی تیم ملی هم گفت این فرصت خوبی برای این است که به جوان ها میدان بدهد.
 خداحافظی من همیشگی نیست
من به صورت همیشگی از تیم ملی خداحافظی نکردم و آینده را برای خودم باز گذاشتم. به ایگور هم گفتم هر زمان به من احتیاج داشتند، بگویند تا در تورنمنت های بزرگ به تیم ملی کمک کنم. اگر قصدم خداحافظی دائمی باشد، قطعا در یکی از تورنمنت های معتبر شرکت می کنم و بعد بازی های ملی را کنار می گذارم. امیدوارم این تصمیم مرا مردم هم درک کنند.
FIVB فقط به فکر جیب خودش است
خودم خیلی انگیزه داشتم که برگردم و کولاکوویچ هم از بازگشت من استقبال کرد؛ اما در این سن و سال باید شرایط خانواده ام را در نظر بگیرم. متاسفانه فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) فقط به فکر جیب خودش است و برنامه ریزی درستی برای بازیکنان والیبال نمی کند. کدام رشته را سراغ دارید که 6 ماه پشت سر هم، 3، 4 تورنمنت سنگین در سطح جهان برگزار کند؟ در همین لیگ جهانی ما چند بار به کشورهای مختلف سفر می کنیم. 6 ماه اول که درگیر تیم ملی هستیم و 6 ماه دوم سال هم درگیر لیگ. هیچ وقتی برای خانواده باقی نمی ماند.
 نمی دانستم جواب پسرم را چه بدهم
همین برنامه ریزی نادرست FIVB است که باعث می شود خیلی از بازیکنان والیبال زودتر از موعد از بازی های ملی خداحافظی کنند. قبلا هم این اتفاق برای چند بازیکن تیم ملی رخ داده و به ویژه برای کسانی که متاهل هستند، واقعا شرایط سخت است. من دیگر نمی دانستم باید جواب پسرم را چه بدهم؟ بیشتر از خود من که دلتنگ می شوم، فکر می کنم پسرم بابت این دوری ها ضربه می خورد.
 در اردکان جشن قهرمانی می گیریم
در بازی اول فینال به سختی خاتم اردکان را شکست دادیم. در 2 سال اخیر هر بار با این تیم بازی کرده بودیم، خیلی راحت آنها را شکست دادیم؛ این بازی نشان داد که آنها متحول شدند. خدا را شکر یک برد کسب کردیم و حالا با ذهنی آماده تر به اردکان می رویم و انشاالله همان جا جشن قهرمانی می گیریم.
منبع:تابناک