تبیان، دستیار زندگی

واگن های جدید مترو

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام سازنده نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، از جزئیات این قرارداد خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
واگن های جدید مترو
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، محمدعلی افشانی با اعلام این خبر که کنسرسیوم شرکت CRC چین و واگن‌سازی تهران سازندگان نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تهران شدند و شرکت نورینکوچین نیز تأمین‌کننده فاینانس این قرارداد است، اظهارکرد: از زمان نهایی شدن فاینانس تا تولید واگن‌های مترو حدود ۲۰ ماه زمان‌ می‌برد ضمن اینکه قرارداد ما در این پروژه پنج ساله است و در پایان این پنج سال آخرین واگن ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترویی که قرار است خریداری شود ۱۰۵۰ دستگاه برای تهران بوده که در این مناقصه قرارداد ۶۳۰ دستگاه آماده شده است و مناقصه ۴۲۰ دستگاه دیگر باقی مانده و تا ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. همچنین در حال آماده‌سازی اسناد مناقصه۹۵۰ واگن مترو برای ۸ شهر دیگر هستیم تا در خرداد ماه سال آینده نیز مناقصه آن برگزار شود.

وی ادامه داد: در این قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن مترو تهران، ۵۶ دستگاه آن به صورت CBU، به صورت کامل وارد می‌شود و ۷۰ واگن در ایران مونتاژ خواهد شد.
منبع: روزنامه ایران