تبیان، دستیار زندگی

«بیمه اجتماعی» زنان سرپرست خانوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تخصیص ٢٣٠ میلیارد تومان به «بیمه اجتماعی» زنان سرپرست خانوار در بودجه سال ٩٧ خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«بیمه اجتماعی» زنان سرپرست خانوار
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تخصیص ٢٣٠ میلیارد تومان به «بیمه اجتماعی» زنان سرپرست خانوار در بودجه سال ٩٧ خبر داد و گفت: عیدی مددجویان تحت پوشش نیز با حمایت دولت پنجشنبه گذشته به شکل کامل پرداخت شد. همچنین مستمری اسفندماه نیز همزمان با یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد تا ٢۶ اسفند واریز خواهد شد.

پرویز فتاح در نشست خبری پایان سال خود از پرداخت ٩٢ درصد از بودجه کمیته امداد از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه خبرداد و افزود: تلاش ما این است که طی ١٠ روز آینده این بودجه به شکل صددرصد در اختیار ما قرار بگیرد و امیدواریم دولت مانند سال ٩۴ و ٩۵ این بودجه را به شکل کامل پرداخت کند.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه بر اساس تبصره ۱۴ بودجه برای سال ۹۷ بودجه کمیته امداد و بهزیستی به ۷ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته است، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد صدقات جمع‌آوری شده در خصوص اشتغال مددجویان هزینه می‌شود که این موضوع کاملاً شرعی است. فتاح با اشاره به پرداخت وام اشتغالزایی برای ۱۴۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش، گفت:‌ امیدواریم تا این افراد با رسیدن به‌ خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

همچنین عیدی مناطق زلزله زده و هفت شهرستان استان کرمانشاه سه برابری پرداخت شده که یک برابر این افزایش از سوی دولت و دو برابر آن از محل درآمدهای مردمی کمیته امداد پرداخت شده است. فتاح در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای کمیته امداد نسبت به‌ مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و افزود: طرح اکرام و کمک به ایتام و محسنین ۲۶ درصد، صدقات ۱۴ درصد، زکات بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و مجموعه طرح‌ها نیز ۳۰ درصد رشد داشته است. 
منبع: روزنامه ایران