تبیان، دستیار زندگی

دیدار ظریف با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته پیش از سفر به پاکستان با « پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ظریف
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این دیدار اراده و تمایل آن کمیته برای تداوم گفت‌و‌گوها و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی در خصوص مهمترین مشکلات انسانی مربوط به وجود بحران انسانی در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند. لزوم آتش بس فوری در یمن و ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم آن کشور و نیز تحولات انسانی در سوریه از جمله ضرورت تخلیه مردم عادی منطقه جنگزده غوطه شرقی و تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان دربند آن منطقه از جمله موضوعات مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را به منظور کاهش آلام و مصائب مردم جنگزده کشورهای سوریه و یمن و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این دو کشور به عمل خواهد آورد.

محمدجواد ظریف همچنین روز گذشته در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی عازم پاکستان شد. بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه او در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالیرتبه پاکستانی از جمله نخست‌وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه‌های مورد علاقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر خواهد کرد.

بهرام قاسمی تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه‌های لازم در جهت گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، بویژه بخش‌های خصوصی دو کشور را عنوان کرد و گفت: یک هیأت 30 نفره از بخش‌های مختلف بازرگانی، اقتصادی و تجاری کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می‌کند. در همین راستا، دو نشست تجاری نیز بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار می‌شود که ظریف در این نشست‌ها شرکت و سخنرانی خواهد کرد.
منبع: روزنامه ایران