تبیان، دستیار زندگی

استقرار ۲۷۳۱ آتش‌نشان در ۱۰۲۸ نقطه پایتخت در شب چهارشنبه آخر سال

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش به سر می‌برند، گفت: در این شب ۲۷۳۱ آتش‌نشان در ۱۰۲۸ نقطه پایتخت مستقر می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استقرار ۲۷۳۱ آتش‌نشان در ۱۰۲۸ نقطه پایتخت در شب چهارشنبه آخر سال

سیدجلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا درباره تمهیدات سازمان آتش نشانی تهران برای تأمین ایمنی در شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تهران مانند همیشه تلاش خود برای تأمین ایمنی در این شب را به کار می بندد. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه در شب چهارشنبه آخر سال آتش نشانان 130 ایستگاه آتش نشانی در آماده باش کامل به سر می برند، خاطرنشان کرد:

از شهروندان تقاضا می کنیم مانند همیشه همکاری خوبی با آتش نشانان داشته باشند، با مشاهده خودرو آتش نشانی راه را برای خودرو امدادی باز کرده، از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش و روشن کردن آتشهای بزرگ که منجر به آتش گرفتن درختان، کابل های برق و... می شود خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

در این شب 2731 آتش نشان در 1028 نقطه پایتخت اعم از میادین، چهارراه ها و... با استفاده از 234 دستگاه خودروی سنگین، 232 دستگاه خودرو سبک و 109 دستگاه موتورسیکلت مستقر می شوند. وی تصریح کرد: در بخشهایی که استفاده از خودرو امکان پذیر نیست آتش نشانان با 453 تیم به صورت تیمهای پیاده و در قالب تیمهای دو و سه نفره با استفاده از تجهیزات خاموش کننده در محلهای مشخص شده مستقر شده و اوضاع ایمنی محدوده مدنظر را کنترل می کنند. ملکی با بیان اینکه این استقرارها از حدود ساعت 3 بعدازظهر روز سه شنبه آغاز می شود، افزود: 2731 آتش نشان در این استقرارها حضور داشته و 998 نفر از این تعداد، آتش نشانان در قالب تیمهای پیاده هستند. سخنگوی آتش نشانی تهران متذکر شد: این تعداد نیرو غیر از نیروهایی هستند که در 130 ایستگاه آتش نشانی در آماده باش به سر می برند و معمولاً نیروهای غیرشیفتی هستند که به خدمت فراخوانده می شوند. وی ادامه داد: هدف از این استقرارها این است که با توجه به احتمال ترافیک و شلوغی معابر زمان رسیدن به محل حوادث کم شود، در سالهای گذشته با اینگونه استقرارها زمان رسیدن آتش نشانها به محل حادثه، با زمان رسیدن آتش نشانان در ایام عادی سال فرق چندانی نداشت و کیفیت خدمات رسانی مانند سالهای قبل در شب چهارشنبه آخر سال نیز انجام شد. سخنگوی آتش نشانی تهران یادآور شد: از شهروندان تقاضا می کنیم مانند همیشه همکاری خوبی با آتش نشانان داشته باشند، با مشاهده خودرو آتش نشانی راه را برای خودرو امدادی باز کرده، از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش و روشن کردن آتشهای بزرگ که منجر به آتش گرفتن درختان، کابل های برق و... می شود خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند. انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .