تبیان، دستیار زندگی

نشانه‌های زمان تعویض عینک

چه موقع باید عینک‌تان را نو کنید؟

عینک زدن مشکلات خاص خودش را دارد. علاوه بر اینکه خرید و استفاده از آن بسیار مهم است، مدت زمان استفاده و زمان تعویض آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چون هر مشکلی در عینک به طور مستقیم روی بینایی و زندگی روزمره شما تاثیر می گذارد. یادتان باشد که عینک نیز مانند هر وسیله دیگری تاریخ مصرف دارد و بعد از مدتی باید آن را عوض کنید. در این مطلب علائمی که نشان می دهند زمان تعویض عینک تان فرا رسیده است را بررسی می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عینک چشم
خش دار شدن شیشه های عینک
عینک جزو اشیایی هست که همیشه همراه فرد بوده و معمولا در مکان های نامناسبی رها می شود. بدون شک گذاشتن عینک روی سطوح مختلف و همچنین استفاده مکرر از آن باعث ایجاد خط و خش هایی روی شیشه ها می شود. این خطوط روی بینایی تاثیر می گذارد و باعث آزار چشم می شود. اگر متوجه شده اید که خش های روی شیشه عینک تان زیاد شده است حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

سردرد
برخی علائم جسمی در نتیجه نامناسب بودن عینک بروز می کند که سردرد از جمله آنهاست. بدین معنی که اگر شماره چشم تان تغییر کرده باشد و با شماره عینک تان فرق داشته باشد دچار سردرد خواهید شد. در نتیجه برای تشخیص جزئیات چیزی که می بینید به چشم ها فشار بیشتری می آورید. زمانی که شماره چشم و عینک متفاوت باشد در زمان استفاده از آن سردرد ایجاد می شود. بنابراین اگر متوجه این مسئله شدید حتما به چشم پزشک مراجعه کرده و عینک تان را عوض کنید.

سرگیجه
تغییر شماره چشم ممکن است باعث از بین رفتن تعادل تان شود. در اکثر موارد تغییر شماره چشم نوبتی بروز می کند. به این ترتیب که یکی از چشم ها ضعیف تر شده و سپس چشم دیگر کیفیت دید را از دست می دهد. در صورت بروز این مشکل و تفاوت شماره دو چشم فرد در تشخیص برجستگی سطوح دچار مشکل شده و تعادل خود را از دست می دهد.در اینصورت نیز باید به چشم پزشک مراجعه کرده و عینک تان را مطابق با نمره جدید عوض کنید.
حالت تهوع
استفاده از عینک نامناسب که مطابق با شماره چشم نیست، علاوه بر آسیب به چشم ها باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل حالت تهوع نیز می شود. اگر در هنگام استفاده از عینک دچار حالت تهوع می شوید به این معنی است که باید عینک تان را مطابق با شماره جدید چشم تعویض کنید. این اتفاق معمولا برای افراد دوربین می افتد. یادتان باشد که فشار آوردن به چشم باعث خستگی و بروز حالت تهوع بیشتر می شود.

عدم شفافیت شیشه های عینک
اگر شیشه های عینک کدر شده باشد باعث نسبت به تعویض آن اقدام کنید. چون هر نوع ایرادی در سطح شیشه ها باعث آسیب به بینایی می شود. شیشه های کدر و غیر شفاف نور را به درستی عبور نمی دهند. در نتیجه تصاویر را صاف و شفاف نمی بینید.

خستگی
احساس خستگی به مسائل متعددی مربوط می شود. در این میان معمولا کسی به فکر شماره عینک نمی افتد و همه خستگی را به عوامل دیگری نسبت می دهند. اما عینک نامناسب نیز خستگی عمومی در بدن ایجاد می کند، چون نامناسب بودن عینک باعث خارج شدن تصاویر از کانون دید شده و پیام های ارسالی به چشم را مختل می کند. در این صورت فرد برای رویت تصاویر فشار زیادی به چشم ها وارد می کند و انرژی خود را هدر می دهد. اگر متوجه این مسئله شده اید زمان آن رسیده به چشم پزشک مراجعه کرده و عینک تان را عوض کنید.

عدم دید مناسب شبانه
هر نوع خطا در بینایی در شب ها تشدید می شود. به همین دلیل دید شبانه از اهمیت زیادی برخوردار است. این تاثیر به دلیل گشاد شدن مردمک است. بدون شک می دانید که دید مناسب بخصوص در حین رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شب ها احساس اختلال در دید دارید حتما به چشم پزشک مراجعه کرده و شماره چشم تان را بررسی کنید.

احساس تاریکی در محیط
اگر در حین مطالعه احساس می کنید نور به میزان کافی وجود ندارد و اطراف تان تاریک است حتما به فکر تعویض عینک خود باشید. چون این مسئله گویای آن است که شماره عینک و چشم تان مطابقت ندارد.

بیماری های چشمی
بیماری های چشمی باعث تغییر شماره عینک می شوند. از جمله این بیماری ها می توان به آب مروارید و آب سیاه اشاره کرد که تغییراتی در شماره چشم ایجاد می کنند. بنابراین نیاز به بررسی مجدد دارید. برای تشخیص این بیماری ها لازم است که به طور مرتب تحت نظر پزشک متخصص باشید. اگر این قبیل بیماری ها در چشم هایتان تشخیص داده شود نیاز به تغییر عینک دارید.

اگر عینک تان را دوست ندارید
اگر تصور می کنید عینک تان را دوست ندارید و آن را از مد افتاده می دانید حتما به فکر تعویض عینک باشید. چون عینک بخشی از زیبایی صورت است و هر فردی به دنبال زیبایی است. اگر تصور می کنید قاب عینک تان قدیمی شده و به صورتتان نمی آید زمان آن رسیده برای حفظ اعتماد به نفس تان آن را عوض کنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.