تبیان، دستیار زندگی
در دومین روز از مسابقات تكواندو آزاد هلند هفت مدال برای نمایندگان ایران بدست آمد ولی مهمتر از این مدالها حرکت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انصراف از مبارزه با حریفان صهیونیستی

در دومین روز از مسابقات تكواندو آزاد هلند هفت مدال برای نمایندگان ایران بدست آمد ولی مهمتر از این مدالها حرکت ارزشمند سه تکواندوکار کشورمان بود که از مبارزه با حریفان رژیم صهیونیستی امتناع ورزیدند.

به نقل از فارس، در این رقابت ها كه با حضور 1300 تكواندوكار در آیندهوون هلند جریان داشت در وزن 54- كیلوگرم مردان با مدال برنز علیرضا شكوری از ایران ادامه یافت.

در این وزن نماینده ایران با برتری مقابل تكواندوكاران انگلستان، آلمان و قبرس به نیمه نهایی راه یافت كه در این مرحله از دیدار با نماینده رژِیم اشغالگر قدس خودداری كرد و به مدال برنز دست یافت.

هادی مستعان در همین وزن با برتری مقابل حریفانی از اتریش، سوئد، آلمان و هلند به دیدار پایانی رسید تا دومین تكواندوكار ایران باشد كه مقابل رژیم اشغالگر قدس قرار می گیرد. بدین ترتیب او به مدال نقره قناعت كرد.

در وزن 62- كیلوگرم محمدرضا بابادی با برتری مقابل حریفان بلاروس، مكزیك، هلند، صربستان و لهستان به دور نهایی راه یافت كه در این مرحله بلانكو سالازار، تكواندوكار نامدار مكزیك را در راند طلایی شكست داد و مدال طلا را از آن خود كرد.

در وزن 78- كیلوگرم كوروش رجلی و روح ا... طالبی مقابل یكدیگر صف آرایی كردند كه در نهایت طالبی توانست به مدال طلا دست یابد.

در وزن 47 كیلوگرم زنان نیز فاطمه نعمتی در مبارزه نیمه نهایی مقابل تكواندوكار انگلیسی متوقف شد و به مدال برنز رسید. وی پیش از این نمایندگان مكزیك و سوئد را شكست داده بود.

در وزن 55- كیلوگرم نیز آیتك معمارزاده با شكست مكزیك، انگلستان، آلمان و هلند به فینال راه پیدا كرد كه از دیدار با تكواندوكار رژیم اشغالگر قدس خودداری كرد و به مدال نقره دست یافت.

در روز اول نیز كرمی و خوش جمال به ترتیب به مدال های طلا و نقره رسیده بودند.