تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید محمدصادق فتحعلی

طلبه شهید محمدصادق فتحعلی، به سال 1339ش در شهر گنبد دیده به دنیا گشود و در محیطی دینی و مذهبی نشو و نما یافت. در مقطع دبیرستان، با شهید محراب آیةالله‌ مدنی که ایام تبعیدشان را در گنبد می‌گذرانیدند، آشنا ‌شد و در نماز جماعت و جلسات درس تفسیر ایشان شرکت می‌کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید محمدصادق فتحعلی
طلبه شهید محمدصادق فتحعلی، به سال 1339ش در شهر گنبد دیده به دنیا گشود و در محیطی دینی و مذهبی نشو و نما یافت. در مقطع دبیرستان، با شهید محراب آیةالله‌ مدنی که ایام تبعیدشان را در گنبد می‌گذرانیدند، آشنا ‌شد و در نماز جماعت و جلسات درس تفسیر ایشان شرکت می‌کرد. این مراودات تأثیر عمیقی در ابعاد شخصیتی محمدصادق گذاشت و موجبات ورودش را به حوزه علمیه گنبد فراهم می‌نمود.

او مدتی را در گنبد به درس و بحث حوزوی اشتغال داشت و سپس عازم شهر مقدس قم گردید. پس از شش‌ماه که در قم به‌‌طور آزاد درس خواند، در مدرسه رسالت ثبت‌نام کرد و مشغول ادامه تحصیل ‌شد. در احوالش نوشته‌اند که غذا کم می‌خورد و شب‌ها را به عبادت می‌گذراند. اکثر روزهای پنج‌شنبه و جمعه را روزه می‌گرفت.

در همین ایام او با شنیدن شروع درگیری از سوی منافقین در گنبد، خیلی زود خود را به دیگر دوستانش در محل درگیری ‌رساند و در دفاع از دین و میهن تلاش جانانه‌ای از خود نشان داد.

گفتنی است که در گنبد دو درگیری به‌وقوع پیوست و این طلبه ساعی پس از شرکت موفقیت‌آمیز در درگیری نخست، متأسفانه در نبرد دوم، مورد اصابت تیر کمونیست‌ها و منافقان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل ‌شد.


منبع: وبسایت افق حوزه