تبیان، دستیار زندگی

مقررات مربوط به مواد مخدر

کتاب مجموعه قوانین و مقررات مربوط به مواد مخدر به قلم دکتر حسین ذبحی، مستشار دیوان عالی کشور و مدرس دانشگاه تهیه و تدوین شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مقررات مربوط به مواد مخدر
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه حمایت، کتاب مجموعه قوانین و مقررات مربوط به مواد مخدر به قلم دکتر حسین ذبحی، مستشار دیوان عالی کشور و مدرس دانشگاه، در چهار فصل قوانین، آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها منتشر شده است. در خصوص مجموعه‌ حاضر در این کتاب نکته‌هایی از سوی نویسنده قابل ذکر است که به‌شرح زیر است.

از مجموع قوانین و مقررات فراوانی که به‌نوعی به‌ مواد مخدر مربوط می‌شود، صرفا آنهایی که بیشترین کاربرد و مورد استفاده را دارند، ذکر شده است زیرا اگر بنا بر ارایه همه آنها و نیز آرای وحدت‌رویه، نظریه‌های مشورتی و ... بود، ناگزیر به ارایه یک یا چند مجلد محشای قانونی می‌شدیم. حال آن که هدف تهیه و ارایه مجموعه‌ای کوچک، سبک و موجز بود.

در حالی که قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۷۶ با الحاقات بعدی، موخر بر قوانین قبلی لایحه قانونی تشدید مجازات مرتکبین جرایم مواد مخدر و اقدامات تامینی و درمانی به منظور مداوا و اشتغال به کار معتادان مصوب سال ۱۳۵۹ و قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۶۷ است، به دلیل اینکه بیشترین کاربرد و مورد استفاده را دارد، مقدم بر سایرین ذکر شد و برای سهولت دسترسی و استفاده، هر یک از مواد آن نامگذاری شد و دو قانون قبلی مذکور که برای مقایسه مراحل اصلاحات و تغییرات قانون مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز ذکر شد. 
منبع: روزنامه حمایت