تبیان، دستیار زندگی
موتور جستجوی "گوگل" به قابلیت جستجوی همزمان انواع مختلف اطلاعات نظیر صفحات اینترنتی، عكس، ویدئو و كتاب مجهز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جستجوی همزمان در گوگل

موتور جستجوی "گوگل" به قابلیت جستجوی همزمان انواع مختلف اطلاعات نظیر صفحات اینترنتی، عكس، ویدئو و كتاب مجهز شد.

بر اساس فناوری جدید موتور جستجوی "گوگل" از این پس برای برخی كلید واژه‌های درخواستی كاربران، به جای ارائه تنها فهرستی از وب سایت ها، ویدئوهای مربوط به این كلید واژه‌ها را نیز در لابه‌لای نتایج جستجو ارائه می‌كند و به علاوه در پایین صفحه مربوط به نتایج جستجوها، لینك هایی ارائه می‌شود كه كاربران با كلیك كردن روی آنها می‌توانند علاوه بر وب سایت های مربوط به آن كلید واژه، به اطلاعات بیشتری در زمینه آنها نظیر كتاب‌های مرتبط، عكس‌ها و نیز اطلاعات محلی دست پیدا كنند.

البته مسئولان "گوگل" اعلام كرده‌اند فناوری امكان جستجوی همه نوع اطلاعات در موتور جستجوی "گوگل" به یكباره تكمیل و راه اندازی نخواهد شد و كاربران هم اكنون تنها برای برخی كلید واژه‌ها می‌توانند به اطلاعات متنوع از قبیل فهرست سایت‌های مرتبط، عكس‌ها، ویدئوها، كتابها و اطلاعات محلی مرتبط دست پیدا كنند. گوگل اعلام كرده است تكمیل این فناوری به حدود دو سال زمان نیاز دارد و به علاوه این شركت برای تكمیل فناوری یاد شده نیازمند ارتقای زیرساخت‌های سخت افزاری خود خواهد بود.

شركت "گوگل" سال گذشته نزدیك به دو میلیارد دلار برای ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزارهای مورد استفاده در موتور جستجوی خود و نیز خریداری وب سایت ویدئویی مشهور "یوتیوب" هزینه كرد و پیش بینی می‌شود در سال جاری حتی بیش از سال قبل برای تاسیس مراكز داده (دیتا سنتر) جدید سرمایه‌گذاری كند.

موتور جستجوی "گوگل" سالهاست امكان جستجوی اطلاعاتی نظیر عكس‌ها، ویدئوها، كتاب‌ها و اطلاعات محلی را برای كلید واژه‌های كاربران فراهم می‌كند اما پیش از این كاربران مجبور بودند برای جستجوی هر گروه از این اطلاعات، در موتور جستجوی "گوگل" روی گزینه مثلا عكس و یا ویدئو كلیك كنند تا به عكس‌ها و یا ویدئوهای مرتبط دست یابند اما هم اكنون امكان دستیابی همزمان به انواع مختلف اطلاعات مرتبط با كلیدواژه‌ها در موتور جستجوی "گوگل" فراهم شده است.

كارشناسان عقیده دارند معرفی فناوری جدید می‌تواند حتی سبب افزایش فاصله "گوگل" با رقبا‌یی نظیر "یاهو" و "مایكروسافت" در زمینه تعداد كاربران موتورهای جستجوی اینترنتی این شركت‌ها شود. به علاوه گنجاندن مواردی نظیر تصاویر ویدئویی در لابه لای نتایج جستجو برای هر كلیدواژه، سبب می‌شود كاربران زمان بیشتری را در وب سایت گوگل صرف كنند. هرچه زمان حضور كاربران در صفحات مربوط به موتور جستجوی این شركت بیشتر باشد، احتمال كلیك كردن آنها روی آگهی‌های تبلیغاتی افزایش می‌یابد و درنتیجه درآمد "گوگل" از جلب تبلیغات اینترنتی بالاتر می‌رود.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

گوگل رسما صرف شد.

جستجوی شخصی!

ترفند : حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

چرا کارکنان گوگل دمپایی به پا می کنند؟

چگونه امتیاز سایت خودمان را در گوگل افزایش دهیم؟

25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا (قسمت اول)  - (قسمت دوم)