تبیان، دستیار زندگی

نخستین اثر داستانی مهسا ملک‌مرزبان راهی بازار نشر شد

نخستین اثر داستانی مهسا ملک‌مرزبان با عنوان «خرده روایت‌های بی‌زن و شوهری» روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهسا ملک‌مرزبان

نخستین اثر داستانی مهسا ملک مرزبان با عنوان «خرده‌روایت‌های بی‌زن و شوهری» در قالب مجموعه داستان از  سوی نشر بان روانه بازار کتاب شد.

ملک‌مرزبان درباره این مجموعه داستان عنوان کرد: این کتاب شامل داستان‌هایی است که برخی از آن‌ها پیش از این در قالب نشریه کرگدن منتشر شده بود و برخی دیگر را هم خودم نوشتم و در نهایت در یک مجموعه گردآوری شد.

وی درباره موضوع این داستان‌ها عنوان کرد: جرقه موضوعات این آثار در قالب‌های مختلفی به ذهن من آمد. برخی خاطراتم بودند و برخی تجربیات زندگی و جالب است بگویم که برخی را نیز از عکس‌ها گرفتم. بخش قابل توجهی از سوژه‌های من از عکس‌ها می‌آید و یا اینکه داستان‌هایم درباره یک عکس نوشته می‌شود. با این همه تاکید دارم که بگویم کارهای من شهودی بوده و حال و هوای ثابتی ندارد شاید به همین خاطر است که در این کتاب هم آثار عاشقانه داریم، هم طنز، هم جنایی و هم سایر موضوعاتی که می‌شود در داستان به آن‌ها فکر کرد.

ملک مرزبان با اشاره به اینکه هیچ نگرانی از شروع کارش در قالب داستان کوتاه ندارد، عنوان کرد: نگران حاشیه‌ها نبوده و نیستم. من کار خودم را کرده‌ام.

مرزبان که در زمینه ترجمه نیز فعالیت دارد از آماده انتشار شدن رمانی دیگر از خابیر ماریاس با عنوان «شیفتگی‌ها» خبر داد که به گفته وی از سوی نشر چشمه عرضه خواهد شد. وی همچنین مجموعه داستانی از این نویسنده را نیز در دست ترجمه دارد.  

ملک مرزبان پیش از این نیز از همین نویسنده رمان «قلبی به این سپیدی» را ترجمه و منتشر کرده بود.

منبع: مهر