تبیان، دستیار زندگی
مید استیلی حمید استیلی ملی پوش اسبق و محبوب فوتبال ایران و پرسپولیس همچون گذشته محجوب و دوست داشتنی است و همیشه با رویی خوش به سئوالات بخش ورزشی تبیان پاسخ داده است . اینبار استیلی در گفتگویی تلفنی به خبرنگار ورزشی تبیان در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در ماه رمضان همگام با ورزشكاران (4) حمید استیلی


حمید استیلی ملی پوش اسبق و محبوب فوتبال ایران و پرسپولیس همچون گذشته محجوب و دوست داشتنی است و همیشه با رویی خوش به سئوالات بخش ورزشی تبیان پاسخ داده است .

اینبار استیلی در گفتگویی تلفنی به خبرنگار ورزشی تبیان در خصوص ماه مبارك رمضان و خاطراتش از این ماه گفت : من همیشه با شروع شدن این ماه مبارك احساس آرامش پیدا می كنم و از قدیم الایام با توجه به اینكه در یك محله جنوبی و مذهبی شهر زندگی می كردم با حال و هوای این ماه و اهالی محل كه روزه می گرفتند خاطرات خوب و بیاد ماندنی دارم. و هر وقت كه روزه می گیرم احساس بسیار خوب و پاكی دارم.

در دورانی كه خارج از كشور بودم هم علیرغم اینكه حرفه ای تمرین می كردم وظیفه شرعی خودم را انجام می دادم مثلادر سنگاپور اكثراً بدون سحری روزه می گرفتم و افطار را هم اكثراً با نان و پنیر و خرما باز می كردم.

حمید استیلی در مورد اولین روزه خود گفت: كاملاً به یاد دارم كه 8 ساله بودم كه به اصرار مادرم روزه كله گنجشكی گرفتم و خیلی با خودم بقولی حال كردم و لذت بردم.

وی در ادامه گفت: در این ماه واقعاً گرفتن روزه برای ورزشكاران به خصوص كسانیكه حرفه ای تر تمرین می كنند ، سخت است و به همین دلیل متاسفانه عده ای از بچه ها توان گرفتن روزه را ندارند.

و همین امر مربیان را هم دچار مشكل می كند چرا كه بازیكنان با گرفتن روزه تحلیل می روند و آمادگی آنان را تغییر می كند . و مربی می بایستی در تمرینات مراقب بازیكنان روزه دار باشد .

استیلی در پاسخ به اینكه سحر را دوست دارید یا افطار را، اظهار داشت: من اكثراً چون بدون سحری روزه می گیرم و خواب می مانم افطار را بیشتر دوست دارم.

وی در پایان ، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات كاربران محترم سایت تبیان ، به ما وعده داد تا در فرصتی مناسب میهمان بخش ورزشی تبیان باشد .