تبیان، دستیار زندگی

شفاف سازی فرآیندها اولویت‌ ماست

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اولین اولویت ما شفاف سازی فرآیندها و پس از آن رسیدگی به حقوق شهروندان و بعد از آن بازبینی ساختارهای سازمانی و روزآمدی آنها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تعزیرات
به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری فارس، جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در آستانه ایام خرید سال نو در نشستی خبری با حضور نمایندگان رسانه‌ها حاضر شد.
وی در ابتدای سخنان خود به برخی از سر فصل‌های آتی سازمان تعزیرات اشاره کرده و گفت: کار این سازمان بر اساس یک سری اصول پایه ریزی شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد اولین اولویت ما شفاف سازی فرآیندها و پس از آن رسیدگی به حقوق شهروندان و بعد از آن بازبینی ساختارهای سازمانی و روزآمدی آنها است.
جمال انصاری ارتقا سطح تعامل برون سازمانی و همکاری برون سازمانی و پیگیری و تحقق استفاده از ظرفیت‌های موجود را از دیگر برنامه‌های سازمان قلمداد کرد.
وی توسعه دولت الکترونیک و افزایش نظارت‌های الکترونیکی را از دیگر برنامه‌ها بر شمرد و گفت ما اهتمام ویژه در برخورد با متخلفان داریم.
انصاری گفت: توسعه اقدامات پیشگیرانه از مهمترین اصول کاری ماست. ضمن اینکه نوسازی قوانین و اجرای عدالت و مبارزه با فساد و قاچاق هم از دیگر موضوعات دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این نشست به سوالات نمایندگان رسانه‌ها درخصوص طرح‌های سازمان برای مبارزه با گرانفروشی و تخلفات دیگر پاسخ خواهد داد.
وی در خصوص مبارزه با قاچاق و همچنین دستور ریاست جمهوری در این باره گفت: تلقی ما این است که بیش از ٩٠ درصد پرونده‌های قاچاق کالاو ارز به تعزیرات می‌آید. این در حالی است که در ١١ ماهه اول سالجاری ٢٨ درصد پرونده‌ها رشد داشته و نشان می‌دهد اهتمام ما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.
جمال انصاری تصریح کرد: نیروی انتظامی و در موارد خاص وزارت اطلاعات و سازمان بسیج هم می‌توانند در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ما کمک کنند و ما از این هم افزایی استقبال می‌کنیم. 
وی افزود: ما هم به عنوان سازمان‌های دادرسی و صادر کننده حکم ورود خواهیم کرد. با جدیت اقدامات سازمان تعزیرات شاهد کاهش ورود کالای قاچاق به کشور بوده و امیدواریم به مرور بهتر هم می‌شود.
جمال انصاری درخصوص اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی برای مبارزه با متخلفان در ایام نوروز و پایان سال گفت: اگر قرار باشد ایام نوروز را به خوبی سپری کنیم تمام دستگاه‌ها باید در امر خدمت رسانی نهایت تلاش و همت خود را به کار گیرند.
وی ادامه داد: سازماندهی اقدامات سازمان تعزیرات برای ایام نوروز ۲ قبل آغاز شده و کارهای ما در کنار سایر دستگاه‌های دیگر شرایط را بهتر خواهد کرد. 
جمال انصاری افزود: در این ایام تعامل جدی با دستگاه‌ها و گسترش نظارت‌های نوروزی از جمله اهداف ماست ضمن اینکه نزدیک هزار نفر از ناظرین و بازرسین سازمان تعزیرات کشیک نوروزی را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: نظارت‌ بر استان‌هایی پرتردد در سفرهای نوروزی مورد اهتمام بیشتر سازمان تعزیرات است تا تخلفات در آنها کاهش یابد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در شرایط معمول هر ماه در کنار دستگاه‌های دیگر بیش از ٧ هزار گشت مشترک داریم که در ایام نوروز به بیش از ١٥ هزار گشت افزایش می‌یابد. 
طی افزود طبیعی است که سازمان تعزیرات در پایانه های زمینی، ریلی و هوایی مستقر خواهد شد و بر خلاف سال های گذشته بهتر و دقیق تر خواهد بود. این استقرار هم جنبه کنترلی و هم برخوردی دارد.
جمال انصاری گفت: با توجه به اینکه در حوزه بهداشتی و درمانی مشکلات زیادی وجود دارد گشت های مشترکی با وزارت بهداشت داشتیم که سطح خدمات را افزایش می دهد.
منبعفارس