تبیان، دستیار زندگی

«هارولد و مداد رنگی بنفش» ذهن کودکان را خلاق می‌کند

شقایق قندهاری از انتشار مجموعه 4 جلدی «هارولد و مداد رنگی بنفش» از سوی نشر شب‌های سپید خبر داد و گفت: این مجموعه کمک زیادی به خلاقیت ذهنی کودکان می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 شقایق قندهاری

شقایق قندهاری  درباره جدیدترین اثرش گفت: دو ماه پیش مجموعه 4 جلدی «هارولد و مداد رنگی بنفش» برای کودکان با ترجمه من از سوی نشر شب‌های سپید منتشر شد که کمک زیادی به خلاقیت ذهنی کودکان می‌کند و عنوان‌های آن عبارتند از: «هارولد و مدادرنگی بنفش»، «داستان باور نکردنی هارولد»، «سفر هارولد به آسمان» و «سیرک هارولد».

این مترجم درباره ترجمه این مجموعه توضیح داد: حدود 10 سال پیش این کتاب‌ها را دیدم و علاقه‌مند شدم آن‌ها را ترجمه کنم. نویسنده این کتاب‌ها «کراکت جانسون» نویسنده بسیار خوب و مطرح انگلیسی است که آثار خوبی در کارنامه‌اش دارد. بعد از ترجمه آثار، آن‌ها را برای چاپ به یکی از ناشران تحویل دادم ولی تا مدتی منتشر نشد و بعد متوجه شدم ناشر اصل کتاب‌ها را گم کرده است. بر این اساس دوباره کتاب‌ها را سفارش دادم و این‌بار مجموعه چهارجلدی کتاب‌ها را برای چاپ به نشر شب‌های سپید تحویل دادم.

وی درباره تأثیرات این مجموعه بر کودکان نیز گفت: با اینکه این مجموعه مصور است و در ظاهر برای گروه سنی کودکان است، اما افراد، در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند با مطالعه این داستان‌ها برداشت‌های خاص خودشان را داشته باشند. در این مجموعه می‌بینیم هارولد، شخصیت پسر خردسال، چگونه متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارد از فکر و خلاقیت ذهنش استفاده می‌کند تا شرایط را برای خودش مطلوب کند.

هارولد و مداد رنگی بنفش

به گفته قندهاری، مطالعه این مجموعه به کودکان نشان می‌دهد چگونه می‌توان در شرایط مختلف انعطاف‌پذیر بود و وقتی در موقعیت‌ سخت و غیرمنتظره‌ای قرار می‌گیریم، به هرحال باز هم می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

منبع: ایبنا