تبیان، دستیار زندگی

روی احساساتتان در ازدواج پا بگذارید

با پدر مخالف و مادر موافق در ازدواج چه کنیم؟

عاشق دختری شده‎ام. ما فارس هستیم و آن‎ها از یک قومیت دیگر. پدر دختر می گوید به فردی غیر از قومیت خودمان دختر نمی دهیم. مادر دختر قبول کرده است ولی پدرش موافقت نمی‎ کند. به نظرتان چه کار کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 با پدر مخالف و مادر موافق در ازدواج چه کنیم؟
همان طور که می دانید انتخاب همسر، یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین انتخاب های دوران زندگی هر فردی به حساب می آید و به همین دلیل بهتر است چنین تصمیمی صرفا بر پایه احساسات نباشد. انتخاب صحیح، باعث پایداری و تداوم زندگی است و برای این که بتوانید یک انتخاب درست و کم خطر داشته باشید، لازم است به نکاتی که در ادامه مطرح می شود، توجه کافی داشته باشید.

معیارهایتان را برای انتخاب همسر مشخص کنید
هر کسی به آستانه ازدواج می رسد، به طور قطع برای انتخاب همسر آینده اش معیارها و ملاک هایی در ذهن دارد؛ شما هم از این قاعده مستثنا نیستید و بهتر است قبل از هر اقدامی، معیارها و ملاک های خود را برای انتخاب همسر به طور مشخص تبیین کنید. البته علاوه بر معیارهای فردی، یک سری ملاک های کلی و عمومی نیز هست که همه متقاضیان ازدواج باید آن ها را مد نظر داشته باشند. مواردی از قبیل هم کفو بودن در جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و ... در شمول ملاک های کلی قرار می گیرند.

هم کفو نبودن فرهنگی تان را جدی بگیرید
این که بر اساس رسم و رسوم آن ها سعی شده است به غیر از اقوام خودشان دختر ندهند یا از آن ها زن نگیرند، ممکن است بنا به یک سری ملاحظات و دلایل خاص باشد. بنابراین شایسته است شما در این باره بررسی و تحقیق بیشتری داشته باشید و اطلاعات خودتان را درباره آداب و رسوم آن ها بالا ببرید و دلیل اصلی این مسئله را بدون پیش داوری و ذهنیت قبلی واکاوی کنید زیرا همان طور که پیش از این نیز ذکر شد، یکی از جنبه های مهم در تعاملات زن و شوهرها، کفویت در بعد فرهنگی افراد و خانواده آن هاست و بدون تردید بین قومیت های متفاوت، این اختلاف فرهنگی در سطح بالایی وجود دارد. بنابراین صرف نظر از این که دلایل دیگری نیز برای این موضوع وجود داشته باشد یا نه، خود این اختلاف فرهنگی جای تامل دارد.

اصرار متعصبانه نداشته باشید
اگر شما تصمیم از پیش تعیین شده ای دارید مبنی بر این که به هر قیمتی با آن دختر ازدواج کنید، بهتر است آن را کنار بگذارید و بدون زمینه قبلی بحث ازدواج با وی را بررسی کنید چراکه اگر این گونه نباشد، چون تصمیم خود را گرفته اید، ممکن است حتی به نشانه های هشدار و موانع درست و منطقی نیز توجه نکنید و برای رضایت خانواده ها شاید حتی مخفی کاری و توجیه هم داشته باشید.

همه چیز را منوط به عشق نکنید
توجه داشته باشید که عشق، دوست داشتن و ... تاریخ مصرف و کاربرد نامحدود ندارد و ممکن است در ماه های اول ازدواج به دلیل این علاقه و دوست داشتن، از خیلی موارد چشم پوشی و بسیاری از ناهماهنگی ها تحمل شود ولی بالاخره این دوران تمام می شود و با فروکش کردن شعله عشق و تحلیل رفتن توان و تحمل افراد، به تدریج کاربرد آن کمتر و کمتر می شود. هرچند که امروزه متاسفانه افراد زیادی از کلمه عشق و دوست داشتن استفاده و بیان می کنند چون همدیگر را دوست داریم حتی اگر ازدواج ما از نظر دیگران تناسب نداشته باشد و انتخاب منطقی نباشد، باز هم اشکال ندارد ولی واقعیت این است که در گذر زمان واقعیت ها و مشکلات زندگی پررنگ تر می شود و اوضاع تغییر می کند.
منبع : خراسان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.