تبیان، دستیار زندگی

هدف بخش غیر دولتی آموزش و پرورش، کیفیت بخشی و پاسخگویی بیشتر است

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به هدف ورود بخش غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به آموزش و پرورش گفت: بخش غیر دولتی به منظور افزایش کارایی،کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی،پاسخگویی بیشتر به مردم و کاهش تصدی گری ورود پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
هدف بخش غیر دولتی آموزش و پرورش، افزایش کارایی، کیفیت بخشی و پاسخگویی بیشتر به مردم است
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند در گردهمایی روسای ادارات مشارکت ها و کارشناس مسئولان استان های سراسر کشور که در سالن شهید حججی سازمان مدارس غیر دولتی برگزار شد اظهار کرد: بخش غیر دولتی به منظور افزایش کارایی، کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی، پاسخگویی بیشتر به مردم و کاهش تصدی گری ورود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: برای نهادینه کردن مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش بهتر است از توان رسانه ها بیشتر استفاده شود و همچنین از توانمندی کسانی که علاقه مند به حضور بیشتر مردم در عرصه مشارکت هستند بهره گرفت.
زینی وند افزود: با توجه به ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، هدف ورود بخش غیر دولتی در عرصه آموزش و پرورش، ایجاد ظرفیت بیشتر برای مشارکت مردم است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: مدارس غیر دولتی از نظر ضوابط و مقررات، محتوی و برنامه درسی همانند مدارس دولتی هستند و در بسیاری از موارد مشاهده می شود که مدارس غیر دولتی در این زمینه ها بسیار دقیقتر از سایر مدارس عمل می نمایند.
وی همچنین در خصوص شرایط دانش آموزان مدارس غیر دولتی گفت: بیش از 70 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی شهر تهران فرزندان کارمندان هستند و فرزندان بسیاری از اقشار جامعه در این مدارس به تحصیل مشغول اند.
زینی وند با بیان اینکه روسای ادارات مشارکت های مردمی در سطح استان ها از جایگاه مهمی برخوردارند گفت: پیش شرط هایی برای تحقق مشارکت بیشتر مردم در سطح استان ها و مناطق آموزش و پرورش وجود دارد که مدیران مشارکت های استان ها با تسهیل کردن این شرایط می توانند به این امر کمک کنند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش