تبیان، دستیار زندگی
عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیك ایران گفت: بر خلاف تصور عموم در حال حاضر یك سوم از عمل جراحی زیبایی بینی روی مردها صورت می‌گیرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان 3 برابر مردان جراحی بینی می کنند

جراحی بینی

عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیك ایران گفت: بر خلاف تصور عموم در حال حاضر یك سوم از عمل جراحی زیبایی بینی روی مردها صورت می‌گیرد.

مجید راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در 5 سال گذشته، اكثر اعمال جراحی زیبایی بینی روی بانوان انجام می‌گرفت، این در حالی است كه امروز بیشتر اعمال جراحی زیبایی بینی روی مردان انجام می‌گیرد.

وی گفت: اكثر مراجعین مرد به جراحان زیبایی خود را زشت تصور می‌كنند و این گمان غلط از خویش كه از روح و افكار آشفته آنها بلند می‌شود باعث رجوع به مطب‌های پزشكی شده اما توجیه بانوان در خصوص جراحی زیبایی معقول‌تر از مردان است.

راستی با اظهار اینكه بینی ایرانیان نسبت به بینی اروپائیان و امریكائیان بزرگتر است، گفت: چون ایران یك كشور اسلامی است و براین اساس اعضای صورت نسبت به دیگر اعضای بدن مشهودتر است، لذا اكثر اعمال جراحی زیبایی روی اعضای صورت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه جراحی زیبایی روی افتادگی پلك، گذاشتن گونه و چانه، كشیدگی صورت برای افراد مسن و برجسته كردن گوش‌ها بعد از جراحی زیبایی رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: اكثر افراد مسن با این تفكر كه با جوانتر شدن می‌توانند به فرزندانشان نزدیك‌تر شوند، درخواست جراحی زیبایی كشیدگی صورت یا جوان‌تر شدن می كنند كه توجیه پذیرنیست.