تبیان، دستیار زندگی

اهمیت نقش روابط عمومی ادارات در عید نوروز

اطلاع رسانی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بین روابط عمومی دستگاهها می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوروز
اطلاع رسانی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بین روابط عمومی دستگاهها می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی داشته باشند.
با توجه به اینکه اکثر ادارات در ایام نوروز مشغول خدمات رسانی به مردم هستند می طلبد در این حوزه کار اطلاع رسانی نیز همسو با فعالیت های انجام شده از سوی مدیران و مسئولین روابط عمومی در نظر گرفته شود.
چراکه اگر کار اطلاع رسانی به شکل مناسب انجام نشود از سویی علاوه بر اینکه خدمات دولت نادیده گرفته می شود شهروندان نیز از انجام این کارها بی اطلاع خواهند بود. پس در اینجا نقش مهم روابط عمومی ها در اطلاع رسانی نمایان می شود.
در این میان دستگاه هایی نظیر میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر، اداره راه و شهرسازی، اورژانس، پلیس راه، نیروی انتظامی، مخابرات، اداره برق و غیره در ایام عید نوروز به مسافران می توانند از هم اکنون با یک برنامه ریزی صحیح، مناسب و اصولی خدماتی که در طول سفرهای نوروزی به مهمانان و شهروندان انجام می­دهند در اختیار رسانه ها قرار دهند.
روابط عمومی های همچنین می توانند با آگاهی بخشیدن به خدمات سفر از جمله اعلام محل اسکان، معرفی جاذبه های گردشگری، نصب بنر و همکاری در تامین محیط مناسب برای سفرهای نوروزی و آراستگی مناسب اداره برای استقبال از عید نوروز است نقش بسزایی در این ایام داشته باشند.
از دیگر وظایف روابط عمومی ها پوشش خدمات دولت و انعکاس آن در ایام عید نوروز است که با پوشش و انعکاس خدمات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی مربوطه مسافران و مردم را نسبت به وظایف و امورات دستگاهها در این ایام آشنا می کنند.
در ایام نوروز با توجه به این که نشریه های مکتوب منتشر نمی شوند پایگاه های خبری، خبرگزاری ها، صدا و سیما و پورتال های خبری روابط عمومی ها می توانند محل مناسبی جهت انتشار اخبار و اطلاع رسانی باشد.
تولید و انتشار خبرهای بروز توسط روابط عمومی ها در ایام نوروز در جهت اطلاع رسانی و پوشش و انعکاس خدمات انجام شده نیز موثر است و خود عزیزانی که در این ایام مشغول خدمات رسانی به مردم هستند نیز با مشاهده اخبار فعالیت های خود دلگرمی بیشتری برای خدمات رسانی به مردم پیدا می کنند.
پس از ذکر موارد یاد شده به اهمیت و تاثیر کار روابط عمومی ها و اطلاع رسانی بیشتر پی برده می شود.
در اینجا از مسئولین دستگاهها و روابط عمومی ها انتظار می رود با اطلاع رسانی مستمر و به موقع در ایام نوروز موجبات رفاه مردم و مسافران را نیز فراهم آورند.


منبع: پایگاه خبری تحلیلی خبر چگنی