تبیان، دستیار زندگی

علائم ظاهری اختلال اضطرابی

اضطراب تان عادی است یا بیمارگونه؟

تشخیص تفاوت‌ بین اختلال اضطرابی (اضطراب بیمارگونه) با نگرانی و اضطراب طبیعی معمولا برای بسیاری از افراد کار ساده‌ای نیست. علائم و نشانه‌های این اختلال می‌تواند در تظاهرات جسمی و رفتارهای ظاهری نمود پیدا کند که در اینجا برخی از آنها را بیان کرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اضطراب
طبق بیانیه "انجمن روان پزشکی آمریکا" اختلال اضطرابی شامل احساس ترس یا اضطراب مفرط است که اغلب با گرفتگی ماهیچه‌ها و رفتارهای اجتنابی توام است.
اختلال اضطرابی که به چندین نوع مختلف از جمله اختلال پانیک، فوبیا و اختلال اضطراب اجتماعی و ...  دسته‌بندی می‌شود، یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روان در جهان است و بر اساس مقاله‌ای که به تازگی در سایت مدیکال دیلی منتشر شده، علائم و نشانه‌های آن می‌تواند در تظاهرات فیزیکی و رفتارهای ظاهری نمود پیدا کند که برخی از شایع‌ترین آنها عبارتند از:

- گرفتگی ماهیچه‌ها: درد بدن که انواع مختلفی همچون میگرن و درد مفصلی را شامل می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از اختلال اضطراب فراگیر باشد. اگرچه تحقیقات کافی در مورد این نوع از اختلال اضطرابی انجام نگرفته است.
- آکنه: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد بزرگسال مبتلا به آکنه سطح بالاتری از اضطراب را تجربه می‌کنند. در واقع تولید فزاینده هورمون‌های استرس، ترشح چربی پوست صورت را بیشتر می‌کند.

- وسواس عملی: اختلال وسواس فکری – عملی با رفتارها و افکار وسواسی شناخته می‌شود که کنترل آنها سخت است. فرد تا زمانی که به احساس آرامش روانی برسد به تکرار این رفتار ادامه می‌دهد و به طور مثال چک کردن درب منزل هنگام خروج از ساختمان یکی از آنهاست.

- اختلال خواب: مشکلات مزمن خواب می‌تواند نشانه هشداردهنده‌ای باشد زیرا بین بی خوابی و اضطراب رابطه‌ای نزدیک وجود دارد.

- خودهوشیاری: اضطراب اجتماعی از موقعیت‌هایی ناشی می‌شود که مستلزم تعاملاتی در شرایط غیر قابل پیش بینی است. به طور مثال می‌توان به صحبت کردن پشت تلفن یا برقراری مکالمه در یک مهمانی اشاره کرد.
افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند ناخودآگاه قضاوت دیگران را نسبت به خودشان بزرگ می‌کنند که این تصور می‌تواند با نشانه‌های ظاهری مختلفی از جمله افزایش ضربان قلب، تعریق، حالت تهوع و لرزش دست‌ها خود را نشان ‌دهد.

منبع: ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.