تبیان، دستیار زندگی
تیم امید ایران با قبول شکست 3 - 1 برابر استرالیا عملا بخت حضور در المپیک پکن را از دست داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران 1  – استرالیا 3

در حسرت المپیک

اتحاد و تلاش بازیکنان مانع شکست ایران نشد

تیم امید ایران با شکست 3 - 1 برابر استرالیا بخت خود را برای صعود به المپیک 2008 چین از دست داد.

تیمهای امید ایران و استرالیا از ساعت 13 امروز به وقت تهران در شهر آدلاید استرالیا به مصاف هم  رفتند.

تیم ایران با ترکیب سوشا مكانی، علی حمودی، ابراهیم كریمی، علی نظیف‌كار، میلاد میرترابی، محمد اسماعیل نظری، عادل كلاه‌كج، مهرداد پولادی، امیدرضا روانخواه، وحید امرایی و حسین  کعبی به میدان رفت.

دقایق حساس :

دقیقه 2 : موقعیت تک به تک مهاجم تیم استرالیا از فرار او  و پاس به پشت مدافعان ایران بدست آمد اما سوشا مکانی با بستن زاوبه توپ را راهی کرنر کرد.

صحنه ی گل اول استرالیا و  شادی بازیکنان این تیم

در دقیقه 3 : دو کرنر پیاپی که اولی روی همان موقعیت قبلی استرالیایی ها پیش آمده بود  ، زمینه گل اول بازی را فراهم کرد ، بعد از ارسال توپ از جناح راست ایران ، آدریان ویجر مدافع استرالیا با بریدن توپ در تیر اول و با ضربه سر دروازه ایران را گشود تا استرالیا 1 به صفر پیش افتد.

دقیقه 4 : گل استرالیا 1 دقیقه هم دوام نداشت ؛ تیم ایران با یک کار جمعی خوب بلافاصله با حداقل پاسها که همگی رو به جلو بود ، وحید امرایی را با دروازه بان استرالیا تک به تک کرد و این بازی دروازه استرالیا را گشود.

دقیقه 17 : کرنر تیم استرالیا بسیار خطرناک بود ، دفع ناقص مندافعان ایران توپ را داخل 18 قدم نصیب بازیکن شماره 10 استرالیا کرد اما بغل پای خوب بازیکن استرالیایی را میلاد میرترابی از روی خط دروازه به میدان بازگرداند.

دقیقه 19 : ضربه کاشته ی پولادی از جناح راست روی دروازه ی استرالیا با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 30 :  مرتضی عزیز محمدی از بازی خارج و روانخواه جای او را گرفت تا ایران بتواند نتیجه 1 - 1 را حفظ کند.

دقیقه 33 : کرنر ارسالی  استرالیا با پرواز و  ضربه سر همزمان سوشا مکانی و آدریان ویجر  بازیکن استرالیا همراه شد که او توپ را برای هم تیمی اش مهیا کرد ، اما گل این بازیکن از سوی داور به دلیل خطا روی دروازه بان ایران ، پذیرفته نشد .

اگر چه تیم استرالیا ابتکار عمل را در اکثر دقایق بازی در دست دارد اما  تیم ایران با دوری از احساسات و یک بازی منطقی

همه حملات استرالیا را خنثی کرده بود اما عصبانیت های بی دلیل حسین کعبی بالاخره کار دست تیم ایران داد .

او یک بار با یک خطا در میانه ی زمین و اعتراض به تصمیم سعد کمیل داور کویتی ، نظم فکری تیم ایران را به هم زد ، کعبی در این صحنه با حرکتی زشت به نشانه ی اعتراض بازوبند کاپیتانی را از بازوی خود کند!!

دقیقه 41 : کعبی باز هم با یک تکل از پشت بی دلیل در گوشه راست محوطه ی جریمه  روی جیمز ترویسی بازیکن شماره 11 استرالیا ، هم یک پنالتی به استرالیا هدیه کرد و هم یک کارت زرد گرفت .  بازیکن استرالیا از نقطه پنالتی دروازه را گشود تا نیمه نخست با نتیجه 2 - 1 به سود استرالیا خاتمه یابد.

دقیقه 50 : تعلل بازیکنان ایران توپ را داخل محوطه ی جریمه جلوی پای بازیکن استرالیا انداخت اما سوشا مکانی با رشادت و در دو مرحله فرصت را از حریف گرفت.

دقیقه 53 :  تیم استرالیا تنها به یک اشتباه دیگر از تیم ایران نیاز داشت تا گل سوم خود را هم وارد دروازه ی ایران کند ، بی نظمی در خط دفاعی ایران ادامه یافت هافبک چپ این تیم از کنار وارد محوطه جریمه شد ، دو مدافع ایران را دریبل زد و پس از آنکه نظم دفاعی را بهم زد ، با یک پاس عرضی به جیمز ترویسی ، باعث شد او با یک بغل پا در وازه ایران را بگشاید .

دقیقه 57 : میلاد می داوودی به جای کریمی وارد زمین شد ، بگوویچ این تعویض را برای تغییر  تاکتیکی ایران انجام داد.

دقیقه 61 :  تیم ایران کم کم پیش کشید میداوودی در این دقیقه شانس خود را برای گشودن دروازه حریف امتحان کرد ، شوت او از بیرون محوطه ی جریمه با واکنش خوب سنگربان استرالیایی ایران را از گل دوم محروم کرد.

دقیقه 66 :  بازیکن استرالیایی مارک بریج با یک شیطنت و لگد زدن به مدافع ایران دور از چشم داور ، قصد مصدوم کردن او را داشت اما کمک داور کویتی به خوبی این صحنه را دید و به داور گفت ، تا سعد کمیل در این دقیقه این بازیکن را اخراج کند و استرالیا 10 نفره شد.

دقیقه 69 : بازیکنان استرالیا همچنان چشم امید به دروازه ایران دارند ، یورش چند نفره ی آنان به محوطه ی جریمه ایران خطرناک بود اما با  شوت بد بازیکن استرالیا از داخل محوطه که از بالای دروازه به بیرون رفت ، غائله خاتمه یافت.

دقیقه 70 : بگوویچ میرترابی را بیرون کشید و شهرام گودرزی را به میدان فرستاد  تا تیم ایران چهره ای تهاجمی تر پیدا کند و از 10 نفره شدن استرالیا استفاده کند.

تدابیر بگوویچ برای ایران  کار ساز نشد

دقیقه 71 : تلاش بازیکنان ایران بیشتر شد ، اما گودرزی تازه وارد با اینکه از میان مدافعان استرالیا گذشت اما  نتوانست از

توپ را از دروازه بان استرالیا هم عبور دهد و ناکام ماند. شاید بهتر بود با پاس به عقب همبازیانش را صاحب فرصت می کرد.

دقیقه 77:  اشتباه سوشا مکانی که برای دفع یک توپ بلند از دروازه خارج شد ، چیزی نمانده بود گل چهارم را به سود حریف رقم بزند ؛ توپ از فراز دستان او گذشت و جلوی پای مهاجم استرالیا افتاد اما او که در جناح راست زاویه خود را بسته می دید ، توپ را روی دروازه فرستاد ، اما سوشا هم خیلی زود به چارچوب برگشت و ضربه سر دیگر مهاجم استرالیا را به کرنر زد.

تیم ایران در 10 دقیقه پایانی بی محابا حمله می کرد و با فشار بسیار استرالیا را عقب راند ، همین امر دفاع استرالیا را فشرده تر کرد ، تیم ایران دیگر به بازی احساسی روی آورد و بارها تا پشت خط شش قدم حریف هم رسید اما  هرگز موفق به گشودن دروازه استرالیا نشد.

وحید امرایی زننده تک گل ایران در برابر استرالیا

دقیقه  2 + 90 : این آخرین فرصت تیم ایران بود که وحید امرایی با چند یک و دو وارد محوطه ی جریمه شد اما ضربه آخر را بد زد و بازی با همان نتیجه 3 - 1 به سود استرالیا پایان یافت.

به این ترتیب فوتبال ایران که 32 سال است به  بازیهای المپیک راه نیافته  باز هم در حسرت حضور در این بازیها باقی ماند.

مطالب مرتبط :

امیدها در استرالیا چه می کنند؟