تبیان، دستیار زندگی
درد مچ دست و ناراحتی انگشتان حتی در کارهای اداری هم وجود دارد. اگر شما یک کارمند اداری هستید و مجبور به استفاده از نوشت افزارهایی مثل خودکار در طول روز می شوید بهتر است در انتخاب نوشت افزار بیشتر دقت کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودکار خوب چه خصوصیاتی دارد؟

درد مچ دست و ناراحتی انگشتان حتی در کارهای اداری هم وجود دارد. اگر شما یک کارمند اداری هستید و مجبور به استفاده از نوشت افزارهایی مثل خودکار در طول روز می شوید بهتر است در انتخاب نوشت افزار بیشتر دقت کنید.

خودکار و دست

به طور کلی خودکارهایی که سطح مقطع سه گوش دارند از خودکاریی با سطح مقطع دایره ای مناسب ترند.

همچنین خودکارهایی که دارای یک پوشش نرم لاستیکی و انعطاف پذیر هستند انگشت را آزار نمی دهند و برای نوشتن مناسبت ترند.

بعضی افراد عادت دارند که خودکار را در بین انگشتان خود محکم نگه دارند و یا با انگشتان خود فشار زیادی به آن وارد کنند و خودکار را روی کاغذ فشار دهند. اینگونه افراد معمولاً درناحیه انگشت اشاره خود چار درد و آسیب می شوند و لازم است از خودکارهایی با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.

به تازگی با استفاده از دانش بیومکانیک و ارگونومی، نوشت افزارهایی با طراحی عجیب و غریب اما کاملاً منطبق با اصول بیومکانیک بدن و راحتی انگشتان و مچ دست در هنگام نوشتن ساخته شده است.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در استفاده از خودکارهای معمول و رایج نقاطی که با دایره های قرمز مشخص شده اند دچار ناراحتی و آسب می شوند اما در طراحی های جدید این وضعیت  مشاهده نمی شود.

یک نکته دیگر هم که اهمیت زیادی دارد کیفیت جوهر خودکار و روان بودن آن در هنگام استفاده است که باعث می شود فرد با آرامش و اعصاب راحت، کار نوشتن را انجام دهد.

محمدرضا غلامی

*مطالب مرتبط:

دانستنی هایی درباره ی مچ درد

بهبود سائیدگی و درد مفاصل

كشف علت ژنتیكی تحمل درد

چند لحظه با درد 

راه هاى درست و نادرست درمان درد 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.