تبیان، دستیار زندگی
برای بازی کننده‌های قدیمی، همه این بازی‌ها یادآور خاطره‌های خوش هستند. سایتIGN به همین مناسبت، برترین بازی‌های ماجرایی تاریخ را معرفی کرده که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین بازی‌های ماجرایی تاریخ

ماه گذشته میلادی، مصادف بود با بیستمین سالگرد تولد انجمن SCUMM که صدها بازی ماجرایی گرافیکی اشاره و کلیک با آن ساخته شدند. برای بازی کننده‌های قدیمی، همه این بازی‌ها یادآور خاطره‌های خوش هستند. سایتIGN به همین مناسبت، برترین بازی‌های ماجرایی تاریخ را معرفی کرده که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

Grim Fandango

همه بر این موضوع توافق دارند که گریم فندنگو، بهترین بازی تاریخ بازی‌های ماجرایی است. شاهکار تیم شافر، نابغه خلاق و کار درست دنیای بازی‌های ماجرایی، در سال 1998 ساخته شد و امروزه به عنوان یک نمونه کامل و بدون نقص از یک بازی ماجرایی معروف است.

گریم فندنگو، شاهکار تیم شافر،بهترین بازی ماجرایی تاریخ لقب گرفته است.

The Longest Journey

هر کس در سال 2000 این بازی را انجام داد تایید کرد که TLJ چند سالی از نظر گرافیک و صدا گذاری از بازی‌های دیگر جلوتر است. ناگفته نماند که TLJ سبک‌ ماجرایی را از انقراض نجات داده و هنگامی که تهیه ‌کننده‌ای سرمایه‌گذاری روی یک بازی ماجرایی را دوست نداشت. نشان داد این سبک هنوز زنده است.

Day of the Tentacle

این بازی را به عنوان محبوب‌ترین بازی تاریخ بازی‌های ماجرایی می‌شناسند. شاهکار دیگری از تیم شافر که با کمک دوست قدیمی‌اش دیو گراسمن آن را طراحی کرد. این بازی در سال 93 ساخته شد و از نظر داستانی همه را مبهوت کرد. مسافرت‌های مکرر در زمان و اشاره‌های بامزه و وقایع مهم تاریخی، چیزهایی بودند که DOTT را از همه بازی‌های دیگر هم سبک‌ش متمایز می‌کردند.

King"s Quest V

کینگز کوئست، یکی از سخت‌ترین بازی‌های ماجرایی است، اما شماره پنج آن، سبک اشاره و کلیک را وارد ژانر ماجرایی کرد پیش از کینگز کوئست 5، بازی‌ها به صورت متنی بودند و باید در آن‌ها دستورات را تایپ می‌کردید. پس از کینگز کوئست 5، تقریباً همه بازی‌های ماجرایی به طرف سبک اشاره و کلیک رفتند.

Monkey Island 2

سری جزیره میمون‌ها که دیگر احتیاجی به معرفی ندارد. با این که همه بازی‌های این سری عالی هستند، اما همه متفق‌القول عقیده دارند شماره دوم، از همه لحاظ  بهتر از دیگران بود دیالوگ‌های به یادماندنی، موسیقی بسیار خوب، داستان بامزه و گرافیک جالبش در آن زمان هوش از سر همه برده بود.

Sam& Max Hilt the Road

این بازی هم در سال 93 ساخته شد. استیو پارسل، یک سال پیش از آن سام و مکس را در قالب کتاب‌های کمیک معرفی کرده بود. یک بازی بسیار خنده‌دار و به یادماندنی از این دو موجود بامزه ساخت که تا به امروز بهترین عنوان‌های لوکاس آرتز است.  تنها مشکل بازی این بود که از دیالوگ‌های فیلسوفانه‌اش چیزی نمی‌فهمیدید!

Shadowgate

یکی از معدود بازی‌هایی که به لیست 10 بازی برتر ماجرایی دوران راه پیدا کرده و محصول سیرا یا لوکس آرتز نیست. شادوگیت یک بازی ماجرایی معمایی بود که در سال 98 ساخته شد و کسانی که PC یا NES (همان میکروی خودمان) داشتند می‌توانستند آن را بازی کنند. بسیاری از طرفداران هنوز درخواست می کنند تا نسخه جدیدی از شادوگیت ساخته بشود.

shadowgate Game

Police Quest

هر چه لوکاس آرتز در پی بازی‌های بامزه و طنزآلود بود. سیرا بازی‌های جدی می‌ساخت. پلیس کوئست. یکی از این دسته بازی‌های جدی بود این بازی در سال 88 ساخته شد و در آن واقعاً می‌توانستید حس کنید یک پلیس چه ماجراهایی را تجربه می‌کند.

MYST

اولین شماره از سری میست در سال 93 منتشر شد. میست بهترین بازی معمایی در سبک ماجرایی است که تا 5 شماره فسفرهای زیادی از مغزبازی کننده‌ها سوزاند. دنیاهای عجیب و غریب و خالی از سکنه میست. پر بودند از معماهای منطقی و عجیب و غریب. اگر واقعاً می‌خواهید هوش خود را در زمینه آنالیز سیستم‌های مکانیکی و سر درآوردن از سرنخ‌های عجیب امتحان کنید، یک بازی میست بهترین گزینه شماست.

منبع: روزنامه کلیک

مطالب مرتبط:

آقای خروج اضطراری!

کپ کام و بازی سیاره گمشده!

بازی "سودوکو"

پلی استیشن 3; یک کنسولگری واقعی!