تبیان، دستیار زندگی

دلایل پابرجا بودن درد

چرا دردم از بین نمی‌رود؟

زمانی که مشکلی در بدن وجود دارد و همه چیز به خوبی کار نمی کند، درد یکی از ابزارهای کلیدی بدن برای ارائه هشدار محسوب می شود. در این مقاله دلایل از بین نرفتن درد را بررسی می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درد بدن
همه ما هر از گاهی احساس درد را مانند سردرد تجربه می کنیم، اما درد مزمن می تواند بر روابط شما با اطرافیانتان و همچنین انجام وظایف روزانه اثرگذار باشد. زمانی که کسب آرامش غیر ممکن به نظر می رسد، احساس ناامیدی، درماندگی و حتی افسردگی هرچه بیشتر قدرت می یابند. در ادامه با برخی موارد که هنگام بررسی چرایی از بین نرفتن درد باید مد نظر قرار بگیرند بیشتر آشنا می شویم.

التهاب، بخشی از روند عادی بهبودی، ممکن است از کنترل خارج شده باشد
سیتوکین ها پیام رسان های شیمیایی هستند که در بدن ترشح می شوند. دامنه آثار آنها از تحریک ترمیم عصبی تا ایجاد التهاب را شامل می شود. در مورد درد مزمن، میکروگلیا که سیستم ایمنی درونی در سیستم عصبی مرکزی هستند، در حالتی گرفتار شده اند که به ترشح سیتوکین های التهابی ادامه می دهند. در شرایط عادی، میکروگلیا از تولید سیتوکین های التهابی به تولید سیتوکین های ضد التهاب تغییر وضعیت داده و سلول های دیگر را برای آغاز روند عادی بهبودی فرا می خواند.
با از بین رفتن تمام عواملی که موجب فعالیت میکروگلیا در حالت التهابی می شوند و سپس انجام مدیتیشن، ورزش، خواب کافی، و استفاده از چیزهایی مانند نالترکسون با دوز کم (LDN) و زردچوبه برای بازگرداندن میکروگلیا به وضعیت استراحت، تعادل بار دیگر برقرار می شود.

آلرژی ها می توانند شدت درد را افزایش دهند
هر چیزی که موجب شکل گیری یک واکنش التهابی در بدن شود، از پتانسیل تحت تاثیر قرار دادن مغز و تشدید التهاب در سیستم عصبی مرکزی برخوردار است که به عنوان مثال می توان از فیبرومیالژیا نام برد. آلرژی ها دلیل فیبرومیالژیا نیستند، اما گاهی اوقات بر شدت آن می افزایند.
رژیم غذایی شما می تواند موجب التهاب شود
رژیم غذایی یکی از عوامل موثر شکل گیری التهاب در بدن محسوب می شود. در همین راستا، شما باید به مواد غذایی التهاب آفرین توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر گیاهخوار هستید، اما به بلوبری آلرژی دارید، مصرف آن می تواند موجب شکل گیری التهاب در بدن شود. استفاده از زردچوبه ممکن است برای کاهش التهاب در مغز موثر باشد.

خستگی ممکن است یک نشانه باشد، پس آن را نادیده نگیرید
خواب شامل یک سری از امواج مختلف مغزی می شود که به چهار مرحله 2، 3، 4 و رِم (REM) تقسیم می شوند. افرادی که با کمبود مراحل 3 تا 4 مواجه هستند، درد مزمن را تجربه خواهند کرد. اگر به آپنه خواب مبتلا هستید، که به توقف تنفس هنگام خواب شبانه منجر می شود، این شرایط می تواند موجب درد مزمن شود. اگر به سندرم پای بی قرار مبتلا هستید، این شرایط نیز می تواند موجب شکل گیری درد مزمن شود. ارزیابی دقیق از کیفیت و کمیت خواب برای هر فردی که از درد مزمن و افسردگی رنج می برد، ضروری است.

مشکل میگرن تنها در سر شما نیست - این شرایط با سیستم عصبی مرتبط است
کم آبی بدن، مصرف الکل، و نورهای روشن همگی محرک هایی هستند که می توانند موجب میگرن شوند. سیستم عصبی تحریک شده دلیل زمینه ای میگرن است. سیستم عصبی به واسطه یک شرایط التهابی زمینه ای در مغز تحریک شده است. در همین راستا، شناسایی دلیل التهاب عامل کلیدی برای پیشگیری از میگرن ها است.

مشکلات همپوشی می توانند از منبعی مشابه ناشی شوند
التهاب در مغز عامل اساسی شکل گیری هم میگرن و هم افسردگی است. بله، هر دو با منبعی مشابه در ارتباط هستند و دلیل التهاب باید شناسایی شود.
یکی از دلایل ناتوانی شما در کاهش وزن ممکن است با آلرژی های غذایی، حساسیت های غذایی یا سمیت قارچی مرتبط باشد. ترکیب باکتری های روده اثر قابل توجهی روی توانایی کاهش وزن یا حفظ وزن سالم دارد. در همین راستا، افراد لاغر نسبت به افراد چاق دارای جمعیت باکتریایی متفاوتی هستند. اگر دارای علائم دیگری هستید، احتمال مواجهه با یک شرایط التهابی مزمن که دلیل آن کشف نشده یا رسیدگی های لازم به ان صورت نگرفته، زیاد است.

دلیل اصلی ممکن است همچنان نیازمند شناسایی باشد
احساس درد در زانو و مفاصل می تواند از بیماری لایم، آرتریت روماتوئید و یا تاندونیت ناشی شده باشد. همچنین، این شرایط می تواند با آلرژی های غذایی و حساسیت های غذایی مرتبط باشد.در نتیجه، تشخیص دقیق از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سندرم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) شرایطی ناخوشایند است. اما تشخیص راه حل درمانی مناسب برای افرادی که از این شرایط رنج می برند می تواند دشوار باشد. بار دیگر درک و تشخیص دلیلی که موجب فعالیت بیش از اندازه سیستم عصبی شده است، اهمیت دارد. بیماری لایم، بیماری سلیاک، عدم تحمل لاکتوز، و توروتوکسین های مرتبط با قارچ از جمله مواردی هستند که می توانند مد نظر قرار بگیرند.
تشخیص دلیل و رسیدگی به مشکل زنگ زدن گوش می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا مسائل متعدد و نه یک مشکل واحد ممکن است در شکل گیری آن نقش داشته باشند. مدیتیشن و یوگا در کنار کورکومین، ماده فعال زردچوبه، می توانند در کاهش التهاب بسیار موثر باشند. همچنین، شما باید دلایل التهاب را شناسایی کرده و همچنین هر چیزی که ممکن است موجب مسمومیت بدن شما شود را حذف کنید.

بدن شما ممکن است به درمان های جایگزین پاسخگوتر باشد
طب سوزنی یکی از درمان های جایگزین است که توانایی های خود در کاهش و بهبود درد را نشان داده است. مدیتیشن و یوگا از جمله دیگر گزینه هایی هستند که می توانید مد نظر قرار دهید. ریزجریان درمانی نیز از جمله مواردی است که نتایج چشمگیری را در بهبود درد نشان داده است.

منبع: عصر ایران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.