تبیان، دستیار زندگی

بهبود اعتماد به نفس با دستکاری فعالیت مغز

محققان ژاپنی فناوری جدیدی را ابداع کردند که امکان تقویت اعتماد به نفس را از طریق دستکاری مغز فراهم می کند. این تکنیک جدید که «واکنش های عصبی رمزگشایی شده» نام دارد، برای اسکن، نظارت و تشخیص عملکرد مغز در هنگام وقوع الگوهای پیچیده خاص مربوط به فعالیت های افزایش دهنده اعتماد به نفس به کار گرفته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
بهبود اعتماد به نفس با دستکاری فعالیت مغز
به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایرنا، محققان برای آزمایش کارآیی این شیوه از ۱۷ داوطلب خواستند که یک وظیفه شهودی ساده را انجام دهند و هربار که کار را با موفقیت انجام دادند و یکی از الگوهایی مرتبط با اعتماد به نفس شناسایی شد، به آن ها مبلغی را به عنوان پاداش پرداخت کردند. بدین ترتیب اعتماد به نفس داوطلبان را به طور ناآگاهانه افزایش دادند و در طول آزمایش توانستند آن دسته از الگوهای مغزی داوطلبان را که با افزایش اعتماد به نفس ارتباط مستقیم دارند، شناسایی کنند.
بهبود اعتماد به نفس با دستکاری فعالیت مغز
محققان در این تکنیک از روش های مورد استفاده در هوش مصنوعی بهره بردند تا بتوانند با استفاده از الگوهای مغزی، وضعیت اعتماد به نفس شخص را به طور دقیق تشخیص دهند. با وجود این، چالش اصلی استفاده بلادرنگ از اطلاعات به دست آمده از شناسایی الگوها به منظور افزایش اعتماد بنفس افراد در آینده است. اعتماد به نفس در موفقیت در زمینه های مختلف زندگی از جمله فعالیت های سیاسی، تجاری، اقتصادی و سایر جنبه های زندگی روزمره موثر است و یک جنبه مهم از بیماری های روانی از جمله افسردگی و آلزایمر محسوب می شود.


منبع: http://bigbangpage.com